کد مطلب: 

229421

واکنش‌های متفاوت کاربران توییتر به پرونده‌ی محمدعلی نجفی

اعتراف محمدعلی نجفی به قتل میترا استاد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. فعالان رسانه‌ای، سیاسی و فرهنگی و دیگر کاربران توییتر نیز واکنش‌های متفاوتی به این خبر جنجالی داشتند.
واکنش‌های متفاوت کاربران توییتر به پرونده‌ی محمدعلی نجفی

به گزارش انصاف نیوز، توییت‌هایی در این باره را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

رشید داوودی: این روایت را دیده اید: «هرکس مؤمنى را به جهت انجام گناهى سرزنش کند،نمیرد تا خودش مرتکب آن گناه شود» دهها روایت بااین مضمون از پیامبر(ص) و ائمه(ع) وجود دارد که نشان از اهمیت موضوع و حکم است. چه بد تقدیری رقم زدیم برای خودمان در شب قدر! با انواع سرزنش،تحقیر،توهین،استهزاء و…

حسین وحدانی: همه‌چیزِ دیروزِ ماجرای #نجفی و #میترا_استاد حیرت‌انگیز بود؛ همه‌چیزِ امروزش غم‌انگیز. فارغ از دلیل و انگیزه و داستان‌های پشت‌پرده، این مرد از درون نابود شده. زندگی حرفه‌ایش رو از دست داده، خودکشی کرده، آدم کشته و زندگی کسانی دیگر رو هم تباه کرده. تراژدی کامل.

خزر معصومی: درست در لحظه‌ای که یه خبرنگاری ازش می‌پرسه ماجرای خودکشی در هتل لاله چی بود همه با هم شروع می‌کنن ازش سوال کردن. اینقدر که نجفی مجبوره بیادجلو صداش رو بلند کنه بلکه جوابش شنیده بشه. باباااااااااا گوش بده یادداشت کن به ما شهروندان خبر چرت و پرت تحویل ندی دو دقیقه بعدش.

حسین نوروزی: ارغ از بازی‌های سیاسی و دنیای اخبار زرد، انتشار عکس صورت کودک در خبرهای این‌چنینی با #حقوق_کودک منافات داره. منابع خبری تصویر پسر مقتول، همسر م-نجفی، را دست‌به‌دست می‌کنند؛ کودکی که با فوت مادرش، هنوز حتی نمی‌دانیم حضانتش با کیست و چه‌کسی درباره‌ی انتشارش تصویرش «تصمیم» گرفته.

محمدمهدی تندگویان: همسر دوم #نجفی_شهردارتهران به قتل رسید. امام جمعه کازرون حجت الاسلام #خرسند به قتل رسید.ستواندوم مرزبان #آخوندزاده در درگیری به شهادت رسید. همه اینها در یک روز بود ولی برای #رسانه_میلی نه دین مهم بود نه دفاع از خاک و میهن فقط جریان قتل همسردوم را به تصویر کشید…

مسعود معینی‌پور: در داستان آقای #نجفی سکوت به تقوا نزدیکتره. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

علی شکوری‌راد: سرنوشت #محمدعلی_نجفی وضعیت بیرون‌زده مجموعه تعارضات ایدئولوژیک، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، مدیریتی و امنیتی کشور و جامعه و غرقابی‌ست که همه در آن گرفتارند.اما عجیب فوران رذالت کسانی‌ست که در این تراژدی اسب خود را نعل کرده و بر نعش شرف خویش می‌تازند. به چه سرنوشتی برای خود دل‌خوشند!؟

مسعود بهنود: قبول ویرانی کسی که به درستی و شرافت شهره بود، دشوارست. گیج شدن همه طبیعی. انها که شتاب کنند در تحلیل و داستانسازی رحم در وجودشان نیست. به یکی نوشتم اگر نجفی میتواند به چنین خودویرانگری برسد، همه مراقب خود باشید. / اگر ده ماه قبل که بعد از چند روز غایب شدن دکتر نجفی، و جستجوها، وی در اتاقی در هتل لاله بیهوش یافته شد و در بیمارستان معلوم شد دست به خودکشی زده است، خبر اشکار میشد، شاید پایان کار نوع دیگری بود

احمدرضا کاظمی: شمارو نمیدونم ولی من با دیدن فیلم لحظه ورود #نجفی به آگاهی؛ یاد ورود #کوین_اسپیسی به ایستگاه پلیس توی فیلم هفت افتادم! آرامش، لبخند و رضایتی در چهره جفتشونه که درکش واقعا سخته!

معین خزعلی: اصلا قابل باور نیست! از کی تا حالا و بر اساس کدام قانون تا پیش از تشکیل دادگاه و بررسی پرونده با متهم مصاحبه کرده و اعترافات متهم را از رسانه منتشر میکنند؟! دستگاه قضایی خواب است یا کلا قانون عوض شده؟!

خسرو نقیبی: این یکی از عجیب‌ترین و غیرعادی‌ترین تصاویر خبری زندگی‌مه. کی مجوز حضور خبرنگار رو داخل اتاق داده؟ با میزانسن چیده‌شده و آرامش یک عکس یادگاری و …؛دقیقن چه خبره؟

ایلیا: اسناد فساد توی شهرداری رو کرد بعد یهو گفت مریض هستم و نمی‌تونم ادامه بدم هرکی گفت راستش رو بگو گفت واقعن مریضم بعد یهو خوب شد و زن دوم رو هم رونمائی کرد با عکسهای شاد و خرم و بعد سر اختلاف خانوادگی زنش رو می‌کشه، حقیقتن کمی عجیبه ماجرا.

احسان محمدی: با مرگ همسر #نجفی شوخی نکنیم. با رنج و مصیبت هیچکس شوخی کنیم. روزگار این خنده‌ها را مثل بومرنگی می‌گیرد و پرت می‌کند. یک روز، یک وقت، یک‌جا محکم و ناغافل برمی‌گرداند، می‌کوبد توی صورت‌مان!

سحر طلوعی: این «همسر دوم نجفی»، این « زن شهردار سابق تهران »، این مقتول نام دارد و نامش #میترا_استاد است.

حسین مهرزاد: به #سیسیل خوش آمدید قسمت دوم و سوم: همسر دوم #نجفی به صرب گلوله کشته شد. #بابک_زنجانی، مفسد محکوم به اعدام خطاب به وزیر نفت گفت به زودی من ز زندان در میام تو می‌ری جام!

صادق نیکو: در پرونده شهلا جاهد برنده اصلی نشریات زردی بودند که فروش می رفتند در پرونده همسر نجفی فعلا برنده انهایی هستند که فالوعر و ممبر می گیرند

عبدالرضا داوری: دکتر #نجفی فردی با مکنت و نفوذ است و میتوانست با مبلغی محدود، حذف فیزیکی #میترا_استاد را برونسپاری کرده، ردپایی هم از خود باقی نگذارد؛ اما اینکه دکتر #نجفی شخصا سلاح به دست میگیرد و راسا به همسرش شلیک میکند، نشانه ای از فشار محیط پیرامون و بحران روحی شهردار اسبق تهران است

سیدپویان حسین‌پور: گذشتن از کنار جنایت رسانه‌چی‌های اصلاحاتی در نسبت با #میترا_نجفی، جایز نیست. تنها به‌خاطر مطامع سخیف جناحی، به کسی که مُرده و دستش از دنیا کوتاه است و زبانی برای دفاع ندارد، تهمت فساد زدند! اغراق نیست اگر آنچه این‌ها علیه او کردند را از قتل توسط #نجفی زشت‌تر و کثیف‌تر بدانیم..

هدی هاشمی: امروز #نجفی کلا سوژه خبرنگارا بود. برام سئوال شده که بدونم چرا وکیل کنار نجفی نبود؟ چرا نشست خبری برای نجفی گذاشتن؟ چرا این همه فیلم و عکس ازش منتشر میشه و راحت با همه حرف میزنه ؟چرا این همه مصاحبه انجام میدن ؟ آیا تحت فشار این کار رو میکنه ؟ این کارها برای چیه ؟؟؟؟

فردا: “یه مقدار عصبانی شدم و برای ترسوندنش، تفنگ برداشتم و گفتم این بحثو تموم می‌کنی یا نه؟”
کسی از #نجفی انتظار نداشت که بازی بخوره و بازم انتظار نداشت وقتی کم میاره و یه مقدار! عصبانی میشه، متوسل به خشونت شه و دست به اسلحه ببره و آدم بکشه.

حامد توکلی: خبرگزاری برنا فیلمی منتشر کرده از نجفی که در دادسرا نشسته و به سؤالات خبرنگارها پاسخ می‌ده. مسئول دادسرا هم به‌راحتی اجازه داده که خبرنگارها سؤال‌هاشون رو بپرسن. اگر به‌جای شهردار اصلاح‌طلب سابق تهران، متهم یک اصولگرا بود، آیا باز هم پوشش رسانه‌ای این ماجرا به همین گستردگی بود؟

پریچهر: همون جماعتی که شعارمیدن«زن می‌تونه خودش رو عَرضه کنه و این مَرده که باید جلوی خودشو بگیره» حالا به میترا استاد انگ پرستو بودن زدن تا از گناه #نجفی کم کنند! این یعنی وزیر اسبق/سابق، شهردار ضدفساد و فخر اصلاحات نتونسته جلوی شهوتش رو بگیره و اسیر یک پرستو شده! یعنی شعارهاشون که: «مرد غلط میکنه تحریک بشه و همه چی تقصر مَرده و زن هیچکارست» رو قبول ندارند و حالا #میترا_استاد گناهکاره چون کاری کرده که نجفیِ بی‌گناه، تحریک بشه و گول بخوره و باهاش ازدواج کنه! همینقدر متناقض، جنسیت‌زده و سیاسی بماند که سندی نیاوردند و چه بَد که یک زن اینچنین زن‌ستیزی‌ میکنه…

رضا حقیقت‌نژاد: اینقدر جزییات و اخبار پرونده نجفی متناقض است که توییت نکردن درباره‌اش، بهترین تصمیم است.

مهدی حاجتی: کدام یک از ما همسرانمان را پیش از #نجفی ها نکشته ایم؟! برای پایان دادن به چرخه خشونت اعتراف به خطا نخستین گام می تواند باشد. پیشنهاد میکنم همه ما که همسرانمان را آزرده ایم با این هشتگ اعتراف کنیم،چه آزار کلامی و چه فیزیکی. #من_نیز_همسرم_را_کشته_ام

شیدجم گارآموز: دانشجوی شریف یه چی نوشته در مورد بهتش و اینکه استادش نجفی از باهوشی زیاد کار داد دست خودش، تهش گفته نمی‌دونم بعد از قتل، تن معشوق رو در آغوش کشیدی؟ نتیجه می‌گیریم قدرت بالیوود از تمام مشقهای شریف بیشتره.

مهناز افشار: بازی‌ها و تسویه حساب‌های سیاسی اتفاق تازه‌ای نیست، اما آینده و روح و روان فرزند مقتول وسیله‌ی بازی‌ نیست. حداقل انتظار، رعایت خط قرمزهای اخلاقی توسط اهل رسانه است. #نجفی

حسین رزاق: #نجفى قبل از آنکه قاتل بشود یک قربانی بود. قربانى رازهاى مگو!

آدم: میدونستید این آقای نجفی مظلوم که کم مونده اصلاح‌طلبا در مورد درجات عصمتش توییت بزنن ، از سال ۹۴ دیگه مجوز حمل سلاح نداشته؟! میدونستید حتی حمل بدون مجوز یه اسپری فلفل ۲ سال زندانی داره؟!

علی احمدنیا: به عنوان یک اصلاح طلب اگه به کسی بر نمی‌خوره میشه بپرسم آقای #نجفی به چه دلیل باید اجازه حمل سلاح داشته باشه؟! مگه تگزاسه؟ اگه از هفت‌تیر کشی مداح انتقاد کردیم این بخش ماجرا هم جای نقدش هست

سیدعلی مجتهدزاده: نهایت ارفاقی که به #نجفی شد این بوده‌که در #آگاهی به ایشان چایی داده اند اما میتوانم دو مورد را‌ مثال بزنم که مرتکبین به #قتل متعلق به جریان مقابل #اصلاح_طلبی بودند و امروز هم آزادانه به زندگی روزمره مشغولند […]

الهام: کاش دوربین‌اتون رو از تو صورت نجفی بکشید کنار چند روزی. خسته نشدید؟

یغما فشخامی: زن دوم #نجفی هم استعفا داده شد [از ادامه زندگی]

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-05-30 23:39

افزودن دیدگاه جدید