کد مطلب: 

229290

افت چشمگیر بازدید کانال‌های تلگرامی پس از حذف تلگرام طلایی و هاتگرام

جدیدترین پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از روی گوشی‌های موبایل، تأثیر محسوسی بر میزان استفاده از تلگرام داشته است.
افت چشمگیر بازدید کانال‌های تلگرامی پس از حذف تلگرام طلایی و هاتگرام

ایرنا نوشت: پردازش آمار منتشرشده توسط آزمایشگاه شبکه اجتماعی دانشگاه تهران نشان می‌دهد در مقایسه میزان بازدید مجموع مطالب تلگرامی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۸، اردیبهشت‌ماه به‌طور میانگین بیش از ۹۴ میلیون بار در هر روز کاهش داشته است.

این آمار در مقایسه با بازدیدهای اسفندماه نیز افت ۶۵ میلیون بازدید در هر روز را نشان می‌دهد. این در حالی است که میزان تولیدات کانال‌های تلگرامی در اردیبهشت‌ماه در مقایسه با فروردین، ۱۱۳ میلیون بار در هر روز افزایش داشته است.

معنای این اتفاق آن است که دسترسی ادمین‌های کانال‌های تلگرامی به تلگرام قطع نشده و آن‌ها به تولید محتوای خود در این شبکه اجتماعی با گستردگی بیشتر ادامه داده‌اند، اما دسترسی بخشی از مردم به تلگرام قطع شده و همین امر باعث کاهش چشمگیر بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی شده است.

مقایسه کل بازدیدهای کانال‌های تلگرامی دو هفته پس از حذف هاتگرام و تلگرام طلایی با دو هفته قبل از آن، نشان می‌دهد که تا دو هفته بعد از حذف تلگرام، به‌طور میانگین در هر روز ۱۳۶ میلیون بار مطالب کل کانال‌های تلگرامی بازدید کمتری داشته است و شاهد افت ۱۱ درصدی بازدیدها، در دو هفته بعد از حذف تلگرام طلایی و هاتگرام بوده‌ایم.

همان‌طور که از نمودار بالا مشخص است، در روز پنج‌شنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه که همزمان با روز حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از روی گوشی‌های تلفن همراه بوده است، شاهد افت شدید بازدید مطالب کانال‌های تلگرامی بوده‌ایم و این وضعیت تا حدود ۱۰ روز بعد از آن یعنی ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه داشته است و بازدیدهای اردیبهشت‌ماه تقریباً در تمامی این ۱۰ روز، پایین میانگین بوده است. اما از بعد از اردیبهشت‌ماه، شاهد افزایش بازدیدهای مطالب کانال‌های تلگرامی بوده‌ایم که این امر نشان می‌دهد کاربران تلگرامی از بعد از ۱۵ اردیبهشت‌ماه با نصب فیلترشکن از طریق اپلیکیشن اصلی تلگرام به این شبکه دسترسی پیدا کرده‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید وضعیت بازدید کانال‌های تلگرامی در خردادماه به چه صورتی در خواهد آمد و آیا مجدداً شاهد بازگشت بازدید کانال‌های تلگرامی به قبل از آن هستیم؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-05-26 17:02

افزودن دیدگاه جدید