کد مطلب: 

228468

پلیس آمریکا حق ندارد کاربران را به بازکردن قفل گوشی مجبور کند!

بر اساس حکم یک قاضی فدرال در ایالت آیداهوی آمریکا، پلیس این کشور حق ندارد افراد را به فعال کردن حسگر اثرانگشت گوشی شخصی آنها برای بررسی محتوای تلفن همراه مجبور کند.
پلیس آمریکا حق ندارد کاربران را به بازکردن قفل گوشی مجبور کند!

به گزارش سیتنا به نقل از آسین ایج، پلیس مدعی شده بود قاضی یادشده با صدور یک حکم تفتیش با این موضوع موافقت کرده تا نیروهای پلیس بتوانند یک فرد مظنون را مجبور به استفاده از اثر انگشتش برای باز کردن قفل گوشی شخصی وی کنند.

اما این قاضی صدور هرگونه مجوزی در این زمینه را برای استفاده نیروهای پلیس آمریکا رد کرده است. پرونده مورد بررسی در این زمینه، مربوط به گوشی پیکسل ۳ ایکس ال یک فرد مظنون به دخالت در هرزه نگاری کودکان است.

قاضی مذکور تصریح کرده که مجبور کردن افراد به باز کردن قفل گوشی شخصی آنها غیرقانونی بوده و بر خلاف حقوق مصرح افراد در قانون اساسی آمریکاست. بر همین اساس این کار باید بدون اعمال زور و فشار و با رضایت مالک گوشی انجام شود.

این موضوع از آنجا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته که موافقت قاضی با چنین کاری، می‌توانست تبدیل به یک رویه در نظام قضائی آمریکا شود تا نیروهای پلیس و سازمان‌های اطلاعاتی امریکا برای بازکردن قفل گوشی کاربران قادر به اعمال زور بر علیه آنها بوده و مجبور به اخذ رضایت از آنها نباشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-05-13 11:59

افزودن دیدگاه جدید