کد مطلب: 

228282

ارزش شرکت مایکروسافت به یک تریلیون دلار رسید!

ارزش شرکت مایکروسافت پس از سودآوری‌های اخیر این شرکت به یک تریلیون دلار رسید.
ارزش شرکت مایکروسافت به یک تریلیون دلار رسید!

به گزارش سیتنا، در حالی که شرکت‌های فناوری در سال‌های طلایی خود به سر می‌برند و هر روز به سود و درآمد آن‌ها اضافه می‌شود، شرکت بزرگ مایکروسافت نیز توانست به ارزش یک تریلیون دلار برسد. مایکروسافت روز گذشته با افزایش ارزش خود در بازار سهام و پس از درآمد‌های چشمگیر اخیر خود، روزی تاریخی را پشت سر گذاشت و به شرکتی یک تریلیون دلاری تبدیل شد. این شرکت حال به اپل و آمازون پیوست و به عنوان سومین شرکتی که به ارزش بیش یک تریلیون دلار می‌رسد در تاریخ ثبت شد، اما گوگل همچنان در حسرت این مقام مانده و تا کنون از رقبای خود عقب افتاده است.

در روز گذشته ارزش مایکروسافت به ۱۳۰ دلار برای هر سهم رسید، این در حالی است که ارزش روز قبل مایکروسافت به ۱۲۵ دلار به ازای هم سهم رسیده بود، به این ترتیب ارزش سهام این شرکت با رشدی ۴ درصدی همراه شد. به این ترتیب سرانجام با رسیدن ارزش این شرکت به بیش از یک تریلیون دلار در بازار NASDAQ، مایکروسافت توانست مجددا اپل را از نظر ارزش پشت‌سر بگذارد و به ارزشمندترین شرکت در جهان تبدیل شود. البته این بازار نواسانات زیادی دارد و ارقام آن پایدار نیست.

مهم‌ترین دلیل افزایش سهام مایکروسافت، رشد و سرمایه‌گذاری این شرکت برروی فضای ابری است، مایکروسافت در سال‌های اخیر بر روی فضای ابری خود سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد تا برتری مطلق سرویس ابری وب شرکت آمازون با نام AWS را درهم شکند. Azure، سرویس ابری مایکروسافت در حال حاضر بعد از سرویس ابری آمازون و پیش از سرویس شرکت گوگل قرار گرفته و به عنوان دومین سرویس ابری برتر دنیا شناخته می‌شود.

همچنین درآمدهای اخیر مایکروسافت نشان دهنده آن است که این شرکت در سه بازار هدف، سرمایه‌گذاری کرده و در هر سه بازار با رشد و سود خوبی همراه بوده، به طوری که در هر کدام از سه زمینه، بیش از 30 درصد بازار در دستان مایکروسافت است.

این سه بازار هدف به ترتیب شامل:

ویندوز، ایکس‌باکس و سرفیس با ۱۰.۷ میلیارد دلار درآمد
آفیس، لینکدین و دینامیکس با ۱۰.۲ میلیارد دلار درآمد
سرویس ابری Azure، محصولات سرور و سرویس‌های شرکتی با ۹.۷ میلیارد دلار درآمد

البته انتظار می‌رود بالا رفتن ارزش سهام مدیران مایکروسافت را خوشحال کند اما این چیزی نیست که این افراد به دنبال آن هستند، کریس کپوسلا مدیر بازاریابی مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد:"هیچ‌کسی درمیان مدیران بالا رده چنین ارقامی را دنبال نمی‌کند، این ارقام برای ما خوشحال کننده نیست و تمرکز ما بر روی مسائل مهم‌تری است."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-05-07 10:40

افزودن دیدگاه جدید