کد مطلب: 

228087

چطور مانع سرک کشیدن فیسبوک در زندگی شخصی خود شویم؟

اگر عضو فیس بوک هستید، بد نیست بدانید که فیس بوک آمار کل زندگی شخصی شما را دارد و به عبارتی به طور دائمی در زندگی شخصی شما سرک می کشد.
چطور مانع سرک کشیدن فیسبوک در زندگی شخصی خود شویم؟

به گزارش سیتنا، فیس بوک در بسیاری از بخش های زندگی شما نقش دارد و از همه مهمتر آمار موقعیت مکانی شما را دارد. درواقع فیس بوک به شکل دائمی در حال ردیابی شما است.

ممکن است شوکه کننده باشد اما فیس بوک اغلب داده های مکانی افراد را جمع آوری می کند، حتی اگر از فیس بوک خود دیر به دیر استفاده کنید. فیس بوک نه تنها این اطلاعات شما را به سادگی رصد می کند بلکه می تواند پیگیری کند چند بار در موقعیت های مکانی مختلف حضور دارید.

اگر تنظیمات کاربری فیس بوک را بگردید متوجه می شوید که فیس بوک چه اطلاعاتی در خصوص شما دارد، مثلا اگر یک تاریخ را به شکل تصادفی انتخاب کنید همه چیز در مورد شما افشا می شود. برای مثال اگر تایپ کنید 2سپتامبر، 2018 به اطلاعات موقعیت مکانی خود دست پیدا می کنید.

حتی فیس بوک می تواند مسیر دقیقی را که در زمان رانندگی طی کرده اید، رصد کند. ابزار مشاهده سابقه مکانی فیس بوک به شما امکان می دهد تا ببینید چه تاریخی کجا بوده اید. اما آیا شما رضایت دارید که فیس بوک این اطلاعات را رصد کند؟ قانون فیس بوک  می گوید: " این اطلاعات کمک می کند دوستان خود را بیابید و با آنان هماهنگ تر شوید."

اما اگر راضی نیستید که این اطلاعات موقعیت مکانی شما در اختیار فیس بوک باشد کافیست این مراحل را طی کنید:

_فیس بوک را روی گوشی خود باز کنید

_دکمه منو را در سمت راست ضربه بزنید( سه میله در بالای یکدیگر قرار دارد)

_تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب کنید

_انتخاب میانبرهای حریم خصوصی را انجام دهید

_تنظیمات مکانی خود را مدیریت کنید

_روی دسترسی به موقعیت مکانی ضربه بزنید

_خاموش کردن «سابقه موقعیت مکانی»

_روی «خدمات موقعیت مکانی» ضربه بزنید و «استفاده از موقعیت مکانی» را خاموش کنید

فقط به یاد داشته باشید، خودتان هم کم مقصر نیستید، مثلا وقتی یک رستوران را در عکس های فیس بوک خود تگ می کنید عملا این اجازه را به فیس بوک می دهید که شما را ردیابی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-05-01 13:15

افزودن دیدگاه جدید