کد مطلب: 

227985

کلاهبرداری در سایت دیوار/زن به جای هتل به یک ملک شخصی رفت!

هیچ گاه فکر نمی کردم که کلاهبرداری از طریق آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی به همین راحتی باشد و هر کس که دلش خواست با انتشار یک آگهی خیلی ساده مردم را فریب بدهد و پول خوبی به جیب بزند اما اکنون که گرفتار فردی شیاد و کلاهبردار در سایت دیوار شدم تازه می فهمم که ...
کلاهبرداری در سایت دیوار/زن به جای هتل به یک ملک شخصی رفت!

به گزارش رکنا، این ها بخشی از اظهارات زن 48 ساله ای است که با اعتماد به آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی نه تنها پول هایش را از دست داده بلکه در جزیره قشم دچار مخمصه حادی شده است.

این زن در حالی که بیان می کرد شاید سرگذشت واقعی او درس عبرتی برای دیگر هموطنانش شود تا فریب فضاهای مجازی را نخورند درباره این ماجرا به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری سپاد مشهد توضیح داد: حدود یک سال قبل بود که از همسرم خواستم برایم گوشی تلفن هوشمند بخرد اما واقعیت آن است که من داشتن این نوع گوشی ها را نشانه تجدد و فرهنگ بالا می دانستم. با خودم فکر می کردم وقتی کار کردن با گوشی های هوشمند را بلد نیستم نه تنها از تجدد بویی نبرده ام بلکه انگار دیگران مرا با نگاه هایشان سرزنش می کنند.

همسرم با آن که از نظر مالی شرایط بسیار خوبی دارد بدون مخالفت برای خرید گوشی فقط مرا نصیحت کرد که این گوشی ها کارایی خاصی برای من ندارد چرا که من فقط برای ارتباط تلفنی با دیگران از گوشی همراه استفاده می کنم بنابراین با گوشی های معمولی هم می توانم کارهایم را انجام بدهم ولی من که تفکر دیگری داشتم اصرار به خرید گوشی کردم و همسرم نیز بلافاصله گوشی گران قیمتی برایم خرید.

از آن روز به بعد عضو گروه ها و سایت های مختلف شدم به طوری که مدت زیادی از وقتم را در فضای مجازی می گذراندم تا این که قبل از عید نوروز تصمیم به سفر گرفتیم و جزیره قشم را به این منظور انتخاب کردیم.

در همین حال از همسرم خواستم تا هتلی را به صورت اینترنتی در جزیره قشم رزرو کنیم که در آن جا به خاطر شلوغی ایام عید دچار مشکل نشویم به همین دلیل وارد سایت دیوار شدم و یکی از آگهی های تبلیغاتی را انتخاب کردم.

چند دقیقه بعد پیامکی برایم ارسال شد که برای رزرو اتاق باید مبلغ یک میلیون تومان به صورت اینترنتی واریز کنم من هم که هیچ گاه فکر نمی کردم کلاهبرداری در فضای مجازی به همین راحتی باشد ابتدا مبلغ 500 هزار تومان به حساب آگهی دهنده واریز کردم تا خیالم از نظر اقامت در جزیره قشم راحت شود چرا که می دانستم در ایام عید و به خاطر مسافرت های زیاد شهروندان، پیدا کردن محل اقامت بسیار مشکل خواهد بود اما بلافاصله پیامک دیگری دریافت کردم که برای رزرو اتاق در یک مکان بسیار عالی حتما باید باقی مانده پول را پرداخت کنم این بود که 500 هزار تومان دیگر هم واریز کردم و چمدان مسافرت را بستم. اما وقتی وارد قشم شدیم و با پرس وجو آدرس هتلی را پیدا کردیم که در سایت نشانی آن قید شده بود در میان شک و تردید احساس کردم مکانی را که می بینم با آن چه در سایت دیوار تبلیغ شده بود زمین تا آسمان تفاوت دارد با وجود این داخل ساختمان شدم ولی صاحب آن جا با تعجب نگاهی به من و خانواده ام انداخت و گفت: این مکان کاملا شخصی است و اتاقی اجاره نمی دهیم آن جا بود که فهمیدم مورد کلاهبرداری قرار گرفته ام و ...

بالاخره با هر بدبختی بود مکانی را برای اقامت چند روزه پیدا کردیم تا تعطیلات را سپری کنیم. اگرچه به خاطر این که به راحتی فریب شیادان اینترنتی را خورده بودم بسیار ناراحت شدم اما وقتی به مشهد بازگشتیم تصمیم به شکایت گرفتم تا دیگران از سرگذشت من عبرت بگیرند.

شایان ذکر است به دستور سرهنگ زمینی (رئیس کلانتری سپاد مشهد) این پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-04-28 13:55

افزودن دیدگاه جدید