کد مطلب: 

227698

آیا سامسونگ جای خود را به اینتل می‌دهد؟

کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی گارتنر به تازگی برآورد کرده‌اند که سامسونگ قادر نخواهد بود به مدت زیادی بر بازار تجهیزات نیمه‌هادی تسلط داشته باشد.
آیا سامسونگ جای خود را به اینتل می‌دهد؟

به گزارش سیتنا، سامسونگ که در سال ۲۰۱۷، حکومت و تسلط ۲۰ ساله شرکت آمریکایی اینتل را که روزگاری تنها غول تکنولوژی فعال در بازار سودآور تولید و عرضه تجهیزات نیمه هادی بود، برهم زد و گوی رقابت را از آن ربود حالا به نظر می‌رسد که خود نیز پس از مدت زمان کوتاهی که در این بازار جا افتاده و تسلط یافته است، به سرنوشت اینتل دچار خواهد شد.

کارشناسان و تحلیلگرانی که در مؤسسه تحقیقاتی گارتنر فعالیت می‌کنند، به تازگی با انتشار گزارشی اعلام و پیش بینی کرده‌اند که سلطه سامسونگ در مقایسه با سلطه اینتل بر بازار تجهیزات نیمه هادی بسیار کوتاه مدت و گذرا خواهد بود و این غول تکنولوژی کره‌ای دیگر قادر نخواهد بود در راه سلطه بر این بازار پرسود ادامه داده و عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که درآمد کلی بازار جهانی تجهیزات نیمه هادی در بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی شاهد یک رشد و افزایش ۱۲.۵ درصدی بوده و به ۴۷۴.۶ میلیارد دلار رسیده است. البته این در حالیست که این بازار در سال ۲۰۱۸ میلادی رشدی معادل ۲۱.۹ درصد را تجربه کرده بوده که دلیل آن نیز بدون شک کاهش نرخ رشد بازار تجهیزات مربوط به حافظه جانبی در همین بازه زمانی بوده که بر روی محصولات نیمه هادی نیز تأثیر زیادی گذاشته است.

بر اساس گزارش وب سایت tomshardware، این مؤسسه همچنین اعلام کرده است که بازار حافظه‌های جانبی در مابین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ شاهد بیشترین رشد معادل ۶۱.۸ درصدی بوده در حالی که این رقم در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ۲۴.۵ درصد سقوط کرده است.

بنابراین سرمایه گذاری و تمرکز بر روی این مساله بدون شک برای تمامی شرکت‌ها از جمله سامسونگ بیشتر شبیه به یک قمار با احتمال زیاد باخت خواهد بود. اما با این حال به نظر می‌رسد که سامسونگ به سرمایه گذاری و تمرکز بر روی بازار تجهیزات حافظه ادامه خواهد داد

اندرو ناروود، قائم‌مقام شرکت گارتنر، در این خصوص خاطرنشان می‌کند: سلطه سامسونگ بر بازار تجهیزات حافظه در واقع تنها به یک تار مو وابسته است و این شرکت احتمالاً در سال ۲۰۱۹ میلادی، سلطه خود را بر بازار نیمه‌هادی از دست می‌دهد و جایگاه خود را باری دیگر به اینتل خواهد داد.

او در ادامه افزود: ۸۸ درصد از درآمد کنونی سامسونگ از طریق بازار حافظه‌های DRAM به‌دست می‌آید که در صورت هرگونه خللی در این بازار، می‌تواند ضربه مهلکی برای کره‌ای‌ها به شمار بیاید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-04-18 09:38

افزودن دیدگاه جدید