کد مطلب: 

227614

درخواست پلیس آمریکا برای دسترسی به اطلاعات کاربران موبایل افزایش یافت

گزارش جدید نشان می دهد درخواست های نیروی پلیس آمریکا برای دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی تلفن های هوشمند در ۶ ماه اخیر به شدت افزایش یافته و حتی در یک هفته ۱۸۰ درخواست ثبت شده است.
درخواست پلیس آمریکا برای دسترسی به اطلاعات کاربران موبایل افزایش یافت

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، نیروی پلیس تلفن‌های هوشمند را گنجینه‌ای از شواهد می‌داند. در همین راستا منابع آگاه به نشریه نیویورک تایمز اطلاع داده اند درخواست‌های نیروی پلیس برای دسترسی به مخازن اطلاعاتی تاریخچه موقعیت مکانی (Location History) موبایل از گوگل در ۶ ماه اخیر به شدت افزایش یافته است.

هرچند حجم دقیق درخواست‌ها مشخص نیست اما در یک هفته نیروی پلیس ۱۸۰ درخواست ثبت کرده است. در برخی موارد چنین درخواست‌هایی وسیع‌تر و حتی شامل اطلاعات صدها موبایل بوده اند.

بسیاری از این درخواست‌ها مربوط به تعیین منطقه جغرافیایی است که از گوگل می‌خواهد اطلاعات مکانی هر دستگاهی که از منطقه‌ای معین در بازه زمانی خاصی عبور کرده را در اختیار پلیس قرار دهد.

در مرحله نخست گوگل این اطلاعات را بی نام می‌کند اما اگر پلیس اعلام کند اطلاعات مذکور با رفتار یک مظنون یا شاهد همخوانی دارد نام و مشخصات حساس را در اختیار پلیس قرار می‌دهد.

وجود Location Historyچندان عجیب نیست. این ویژگی از ۲۰۰۹ میلادی تاکنون ارائه شده است و البته کاربر باید رسماً اجازه دهد تا گوگل بتواند اطلاعات او را جمع آوری کند.

در کنار این موارد نگرانی‌های حقوقی و فنی زیادی درباره وابستگی روزافزون پلیس به Location History وجود دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-04-15 16:33

افزودن دیدگاه جدید