کد مطلب: 

227561

در آینده‌ای نزدیک مغز انسان به اینترنت متصل می‌شود!

گروهی از محققان بین المللی پیش بینی می کنند در دهه های آتی به طور نامحسوس مغز افراد را به ابر حسابرسی رایانه‌ها متصل کنند تا اطلاعات را به طور واقعی از اینترنت جمع آوری کند.
در آینده‌ای نزدیک مغز انسان به اینترنت متصل می‌شود!

به گزارش سیتنا به نقل از دیلی میل، دانشمندان و محققان پیشرو معتقدند مسیر توسعه و پیشرفت در رایانه‌های جامعه و فناوری زیستی به مغز انسان منتهی می‌شود.

در گزارشی که به تازگی در نشریه Frontiers in Neuroscience منتشر شده، گروهی از دانشمندان بین‌المللی پیش بینی می‌کنند طی دهه‌های آتی پیشرفت‌های بنیادینی در بخش «اتصال مغز / ‏‬ابر حسابرسی» وجود دارد.

آنها معتقدند انسان‌ها با استفاده از ترکیب فناوری‌های نانو، هوش مصنوعی و علم رایانش می‌توانند به طور نامحسوسی مغز افراد را به ابر حسابرسی رایانه‌ها متصل کنند تا اطلاعات را به طور واقعی از اینترنت جمع‌آوری کند.

به گفته «رابرت فریتاس جونیور» محقق ارشد این پژوهش ناوگانی از نانوبات ها در مغز انسان قرار می‌گیرد و به عنوان ابر رایانه عمل کنند. این نانوبات ها می‌توانند اطلاعات را به شکل ماتریکسی در مغز دانلود کنند.

فریتاس می‌گوید: این دستگاه‌ها می‌توانند عروق انسان را مسیریابی کنند، از موانع خونی-مغزی رد شوند و به طور دقیق در سلول‌های مغزی قرار گیرند.

آنها می‌توانند به طور بی سیم اطلاعات کدگذاری شده را از یک شبکه ابررایانه مبتنی بر ابر برای نظارت و استخراج اطلاعات به طور واقعی به مغز منتقل کنند.

این اتصالات فقط مربوط به اتصال انسان‌ها و رایانه‌ها نیست. شبکه‌ای از مغزها می‌تواند به ایجاد یک ابر مغز جهانی منجر شود که افکار انسان‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

اما برای دسترسی به چنین سطحی از رایانش ابری و مغز باید پیشرفت‌های مهمی در فناوری و علم پزشکی به وجود آید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-04-14 12:20

افزودن دیدگاه جدید