کد مطلب: 

227114

ماهیگیری اپراتور دوم از آب گل‌آلود سرویس‌های ارزش افزوده

در حالی که از ابتدای هفته جاری، همراه اول به مقابله رسمی با برگزاری هر نوع قرعه‌کشی در سرویس‌های ارزش افزوده رفته اما اپراتور دوم مدعی شده که از مدت‌ها قبل این کار را انجام داده است که البته مستندات چیز دیگری می‌گوید.
ماهیگیری اپراتور دوم از آب گل‌آلود سرویس‌های ارزش افزوده

به گزارش سیتنا به نقل از خبرنگار خبرگزاری موج، ماجرای پر حادثه «سرویس‌های ارزش افزوده» از زمانی منجر به نارضایتی خیل عظیمی از مشترکان تلفن همراه شد که پای قرعه‌کشی‌ها به آن باز و محتوای ارسالی شرکت‌های خدمات دهنده به سمت مخاطبان، جنجالی‌تر شد. طبیعی است هر زمان پای قرعه‌کشی وسط کشیده می‌شود، حواشی از سودجویی و شائبه‌هایی از فعالیت غیرشفاف نیز شکل می‌گیرد و به دنبال آن اعتراضات مردمی افزایش می‌‌یابد.

شرکت همراه اول از ابتدای این هفته با ابلاغ نامه «ممنوعیت اهدای جوایز سرویس‌های ارزش افزوده به وسیله قرعه‌کشی» به شرکت‌های تجمیع کننده خود، رسما از اجرای هرگونه سناریو توسط شرکت‌های تأمین کننده محتوا که می‌تواند شائبه سودجویی را مطرح کند، برائت جست و عملا پا در میدان مقابله با این رویه حاکم بر بازار سرویس‌های ارزش افزوده گذاشت.

در حالی که این اقدام برای نخستین بار در کشور توسط یک اپراتور، اجرایی می‌شود و می‌تواند به شکل غیرمستقیم، منجر به افت درآمدهای آن و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش شود اما «ایرانسل» هم‌زمان با رسانه‌ای شدن این اقدام تحسین برانگیز «همراه اول»، مدعی شده که مقابله با برگزاری قرعه‌کشی‌ها را از دی ماه سال 97 شروع کرده است.

با وجود اینکه اپراتور دوم ارتباطی دقیقا یک روز بعد از اعلام همراه اول مبنی بر شروع مقابله با برگزاری قرعه‌کشی سرویس‌های ارزش افزوده، در سکوت خبری و تنها با ارسال یک پست اینستاگرامی اعلام کرد «ایرانسل به منظور ارتقای تجربه مشترکان از ابتدای دی ماه 97، اجرای سرویس‌های جدید ارزش افزوده خود بر پایه قرعه‌کشی و عضویت مشترکان در آنها را متوقف کرده و از هر گونه اقدامی که در راستای حفظ حقوق مشترکان باشد استقبال می‌کند» اما مستندات و تجربه مشترکان ایرانسل که بخشی از آن به دست ما رسیده، ادعای ایرانسل را پوچ می‌داند.

پیش از پرداختن به مستندات ارسالی مشترکان ایرانسل، باید این سوال را مطرح کرد «در شرایط جنگ رقابتی و تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه، چطور ممکن است اپراتوری دست به انجام این اقدام (ممنوعیت برگزاری قرعه‌کشی در سرویس‌های ارزش افزوده) شایسته و قابل تحسین از سه ماه گذشته زده باشد اما تاکنون خبری از این موضوع به بیرون درز نکرده و به سمع و نظر مشترکان این اپراتور نرسیده باشد؟!»

از سویی دیگر «با توجه به اینکه اگر برگزاری مسابقات و قرعه‌کشی‌ها از سرویس‌های ارزش افزوده حذف شود، بخش قابل توجهی از درآمدهای اپراتور و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش کاهش پیدا می‌کند، بنابراین هیچ هدفی جز انجام امری فرهنگ‌سازانه نمی‌توان از آن انتظار داشت» بنابراین باز هم این سوال مطرح می‌شود که «چطور ایرانسل حاضر به اطلاع‌رسانی این موضوع که می‌تواند امری فرهنگ‌ساز به حساب آید، نشده است؟!» در نهایت هم این سوال بدیهی به ذهن می‌رسد «ایرانسل اگر دغدغه اطلاع‌رسانی موضوعات مهمی از این دست را ندارد، چطور یک روز پس از ابلاغیه همراه اول به شرکت‌های تجمیع کننده، یکباره به صرافت می‌افتد که از اقدام کهنه خود رونمایی کند؟!»

کنار هم قرار دادن این سوالات و ابهامات، منتهی به تکمیل پازلی می‌شود که در نهایت تصویری از موج‌سواری ایرانسل به دست می‌دهد؛ این تصویر رفته رفته با ارسال مستنداتی از سوی مشترکان اپراتور دوم ارتباطی مبنی بر دایر بودن برگزاری قرعه‌کشی در سرویس‌های ارزش افزوده ایرانسل، شفاف‌تر و پر وضوح‌تر می‌شود.

به عنوان مثال توجه شما را به تصویر ارسالی یکی از مخاطبان‌مان که مشترک ایرانسل هم هست جلب می‌کنیم:

این تصاویر به تنهایی مستنداتی بر کذب بودن ادعای ایرانسل است؛ ممکن است این اپراتور در حال حاضر جلوی اجرای بسیاری از سرویس‌های ارزش افزوده‌اش را که مبتنی بر قرعه‌کشی بود، گرفته باشد اما تصاویر و مستندات نشان می‌دهد که این سرویس‌ها حتی بعد از زمان ادعایی ایرانسل (دی ماه 1397) در حال اجرا بوده است.

در حالی که امید می‌رود روزی برسد که سرویس‌های ارزش افزوده واقعا به رسالت اصلی خود پایبند بوده و با کشیدن خط قرمز دور امور سودجویانه و زحمت‌آور برای مشترکان، تنها به خلق ارزش افزوده برای کاربران تلفن همراه در کشور بپردازند؛ انتظار می‌رود رقابت اپراتورهای ارتباطی نیز به دور از حواشی سیاسی وارد فرآیند مشتری‌مداری با تکیه بر اصل صداقت شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-04-08 13:03

افزودن دیدگاه جدید