کد مطلب: 

226907

کوآلکام و سامسونگ مودم‌های 5G را به اپل ارائه نمی‌کنند!

خبرهای دنیای فناوری حاکی از این است که کوآلکام و سامسونگ مودم‌های 5G را به شرکت اپل ارائه نمی‌کنند.
کوآلکام و سامسونگ مودم‌های 5G را به اپل ارائه نمی‌کنند!

به گزارش سیتنا، گزارش منتشر شده در سایت خبری Electronic Times نشان می‌دهد که دو شرکت کوآلکام و سامسونگ از ارائه مودم‌های 5G به شرکت اپل سر باز زده‌اند. با توجه به جنگی که کوآلکام و اپل سر مسائل حق اختراع با یکدیگر دارند، این عدم فروش مودم از سمت کوآلکام چندان غافلگیرکننده به نظر نمی‌رسد. هرچند سامسونگ دلیل این کار خود را نداشتن تعداد کافی از مودم‌های 5G مدل Exynos 5100 اعلام کرده است. حتی اگر سامسونگ بتواند ظرفیت تولید خود را بالا ببرد، در مذاکرات خود با اپل نفوذ زیادی خواهد داشت.

با این وجود به نظر می‌رسد که اپل تا سال ۲۰۲۰ نتواند هیچ گوشی با مودم 5G رونمایی کند چرا که منبع دیگر مودم‌های بی‌سیم اپل یعنی شرکت اینتل هم هنوز هیچ مودمی با فناوری 5G ندارد و مودم XMM 8160 تا سال ۲۰۲۰ آماده نخواهد شد و به آیفون‌های سال ۲۰۱۹ نخواهد رسید.

راه حل دیگر اپل مودم Balong 5000 شرکت هوآوی خواهد بود اما این شرکت چینی مانند پردازنده Kirin علاقه‌ای ندارد تا آن را به شرکت دیگری بفروشد. UniSOC هم شرکتی است که پس از جدایی از اینتل در حال کار کردن روی تهیه مودم 5G برای ارائه است اما مشخص نیست که چه زمانی این مودم را اماده کند در نتیجه از لیست همکاری با اپل خارج می‌شود. در نتیجه تنها راهی که برای اپل باقی می‌ماند استفاده از مودم‌های مدیاتک است. این شرکت به دنبال راهی بود تا بتواند مودم‌های Helio M70 را برای گوشی‌های آیفون به اپل بفروشد.

متخصصان در این باره گفته‌اند که مودم‌های شرکت مدیاتک استانداردهای اپل را رعایت نمی‌کنند و مودم‌های سامسونگ قصد همکاری با اپل را ندارد. نکته بدتر این است که مودم 5G اینتل بسیار دیرتر از زمان موعد آماده خواهد شد و به آیفون‌های سال بعد اپل هم نخواهد رسید. با در نظر گرفتن تولید سالانه گوشی‌های آیفون، احتمال دارد که یک گوشی آیفون با مودم 5G در اواخر سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی خواهد شد.

تأثیر این تأخیر در معرفی یک گوشی 5G به سرعت پخش فناوری 5G در جهان بستگی خواهد داشت. اپراتورهای همراه به شدت مشتاق هستند تا فناوری 5G را تا سال ۲۰۲۰ به صورت کامل در جهان راه‌اندازی کنند و اگر مصرف‌کنندگان سریع به این فناوری روی آورند، اپل کار سختی خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-04-06 09:15

افزودن دیدگاه جدید