کد مطلب: 

226782

بازی مدیران استقلال در زمین تلگرام و اینستاگرام

واکنش و عملکرد باشگاه استقلال بعد از شکست این تیم در دربی شاید اتفاق جدیدی در فوتبال ایران نباشد اما نشان از شرایط نامساعد مدیریتی و اداره باشگاه است.
بازی مدیران استقلال در زمین تلگرام و اینستاگرام

به گزارش ورزش سه، با وجود گذشته چند روز از دربی هشتاد و نهم باشگاه استقلال هنوز هم درگیر پیامدهای شکست یک بر صفر برابر حریف است. جریمه و محرومیت برخی بازیکنان و سپس احضار سرمربی و توبیخ برخی دیگر از اعضا توسط هیات مدیره باشگاه بخشی از واکنش های مدیران استقلال به باخت در دربی بوده است.

یک شکست و هزار اشتباه

استقلال در برابر پرسپولیس باخت در حالی که این بازی می توانست مساوی باشد و یا با همین نتیجه به نفع استقلال تمام شود. یک مسابقه نزدیک و پایاپای که اگر استقلال از فرصت هایش استفاده می کرد قطعا نتیجه دیگری به دست آمده بود. با این حال روشی که باشگاه استقلال در قبال این شکست پیش گرفت نه برای کم کردن تاثیرات منفی این باخت که فقط با هدف برداشتن بارمسئولیت از روی دوش خود بود. در واقع بعد از این باخت هرکسی سعی کرد مسئولیت را از دوش خود برداشته و در نهایت باشگاه تمام بار این شکست روی دوش فرشید اسماعیلی و مهدی رحمتی و حتی وینفرد شفر انداخت.

مدیریت فرار

استقلال در دربی عملکرد پایاپایی با پرسپولیس داشت و می توانست برنده هم باشد اما حتی اگر در این بازی نمی توانست عملکرد خوبی هم داشته باشد طبیعی بود چون فوتبال است. اما چرا بعد از یک باخت یک بر صفر در بازی تیم های اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر، باید چنین برخوردهایی با بازیکنان و سرمربی و حتی سرپرست تیم بشود.  چرا اسماعیلی ضربه پنالتی را که باید پاتوسی می زده را برداشته و این توپ هم گل نشده است؟ هر روز از این نمونه ها در فوتبال روز دنیا و حتی بزرگترین تیم ها رخ می دهد و موضوعی طبیعی است که در نهایت با ورود سرمربی و در جلسات درون تیم حل می شود.

اما چرا باشگاه استقلال به جای حمایت از بازیکنان و برنامه ریزی برای بازگرداندن تیم به مسیر موفقیت در لیگ برتر، واکنشی اینچنین نشان داده و بازیکنان و سرمایه هایش را در عموم تخریب می کند؟! واقعیت این است که در انتشار این حکم ها و بیانیه ها ردپای ترس و همسویی با خواست کانال ها و صفحات افراطی هواداری و برداشتن بارمسئولیت شکست در برابر این قشر جدید در فضای رسانه ای ایران، به خوبی به چشم می آید. این احکام و برخوردها نشان می دهد که باشگاه استقلال برای فرار از هجمه کانال ها و صفحات افراطی بارمسئولیت شکست را از روی دوش خود برمی دارد و در این راه بازیکنان، مربی و حتی آینده تیم در مسابقات را قربانی می کند.

باشگاه استقلال یک نتیجه ساده فوتبالی را تبدیل به یک چالش بزرگ برای این تیم کرد و دلیل آن هم فرار از فشار حاصل از کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی است. اما موضوع  مهم این است که نه فقط این رفتار باشگاه استقلال که اصولا واکنش های باشگاه های پرطرفدار در سال های اخیر بشدت تحت تاثیر این موضوع بوده و این ترس باعث شده تا کانال ها و صفحات افراطی بتوانند روز به روز قدرت گرفته و امروز تبدیل به یک معضل و مشکل بزرگ در تصمیمات کلیدی فوتبال ایران شوند.

باخت در دربی می توانست تا الان فراموش شده و استقلال با توجه به قرعه مناسبی که نسبت به حریفانش دارد با تجدید روحیه به بازی ها برگردد اما مدیران باشگاه استقلال برای اینکه در فضای مجازی مورد هجوم افراطی ها قرار نگیرند، 4 بازیکن، مربی و سرپرست را در ملاء عام محکوم کردند.

با وجود چنین برخوردها و تصمیماتی نباید انتظار داشته باشیم که مربیان و بازیکنان تیم ها در دربی به دنبال انجام بازی زیبا باشند بلکه همه فقط می خواهند نبازند چرا  شکست در این بازی تبعات زیادی دارد و بازیکنان و سرمربی بسیار در این مورد قشر آسیب پذیرند و در معرض خطر قربانی شدن قرار دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-04-02 10:00

افزودن دیدگاه جدید