کد مطلب: 

226421

شیوه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی چهار آزادراه تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین و تهران–قم در نوروز ۹۸ اعلام شد.
شیوه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، با توجه به آغاز به کار چهار سامانه دریافت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها از بامداد ۲۸ اسفندماه سال جاری جهت اخذ مبالغ مربوط که شامل آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین و تهران–قم می‌شود صاحبان خودرو می‌توانند از طریق اپلیکیشن های تاپ، کیپاد، اوتول یار، سایت nspay.ir و بانک پارسیان و دستگاه‌های پوز پاسارگاد محدوده آزادراه‌ها عوارض خود را پرداخت کنند.

روز گذشته سید حسین میرشفیع-معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل- در گفت وگو با ایسنا از دریافت الکترونیکی عوارض چهار آزادراه از بامداد ۲۸ اسفندماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد که آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین، تهران–قم چهار آزادراهی هستند که از ۲۸ اسفندماه سال جاری با سیستم اخذ الکترونیکی، عوارض دریافت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، قیمت عوارض هیچ یک از آزادراه‌ها در نوروز ۱۳۹۸ افزایش نخواهد یافت و قیمت‌ها بر مبنای همان ارقامی است که در طول سال ۱۳۹۷ اخذ می‌شد.

وی همچنین در مورد اینکه پیش از این عنوان شده بود تا پایان سال جاری شش آزادراه و تا پایان تیر ماه سال آینده ۱۳ آزادراه دیگر به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند، خاطرنشان کرد که قرار بود آزادراه‌های قزوین-رشت و تهران-پردیس نیز همزمان با چهار آزادراه مذکور عوارض را به صورت الکترونیکی اخذ کنند، اما علی‌رغم تجهیز به سیستم الکترونیکی به دلیل برخی مسائل از جمله لزوم هماهنگی بیشتر قرار بر این شد که در سال آینده کار خود را آغاز کنند.

مکانیزم اخذ عوارض الکترونیک آزادراه‌ها

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ضمن تشریح مکانیزم اخذ عوارض الکترونیک آزادراه‌ها، بیان کرد که با عبور هر خودرو از آزادراه‌های کشور، پلاک ماشین ثبت خواهد شد و امکان پرداخت از طریق درگاه‌های الکترونیک و یا کیف پول الکترونیک به صورت خودکار فراهم خواهد بود. علاوه بر این در صورت پرداخت نشدن عوارض، پیامکی به صاحب پلاک ارسال و در صورت شارژ کیف پول الکترونیکی در مهلت مقرر این رقم کسر می‌شود. همچنین فرد ۲۴ ساعت فرصت دارد تا این مبلغ را با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی شبکه شتاب با روش و مکانیزم‌های تعریف شده پرداخت کند.

میرشفیع همچنین اعلام کرد در صورتی که ۷۲ ساعت از زمان عبور از جایگاه اخذ عوارض بگذرد و شخص اقدامی برای پرداخت نکند درصدی به مبلغ اصلی عوارض افزوده خواهد شد. گفتنی است جایگاه‌های اخذ عوارض در مجتمع‌های خدمات رفاهی و گردشگری در طول آزادراه در نظر گرفته شده است تا در طول مسیر آزادراه نیز امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی از طریق این دستگاه‌ها با ثبت شماره‌ی خودرو مسیر فرآهم باشد. در عین حال امکان پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز کلیه بانک‌ها به وسیله دستگاه‌هایی که به همین منظور نصب خواهد شد و نرم افزارهای تعریف شده نیز امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-03-18 17:00

افزودن دیدگاه جدید