کد مطلب: 

226409

فیسبوک به دنبال جاسوسان خارجی است!

مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت فیس بوک، در جستجوی جاسوسان خارجی است که به این شرکت نفوذ کرده اند. این ماجرا پس از آن جدی شده است که شایعه شده برخی کارمندان فیس بوک در حال جاسوسی هستند.
فیسبوک به دنبال جاسوسان خارجی است!

به گزارش سیتنا، موضوع جاسوسی در شرکت های فناوری موضوعی تازه نیست و پیش از این نیز کارکنان شرکت هایی مثل هواوی و کارکنان چینی اپل، به عنوان خطر بالقوه ای برای شرکت های فناوری محسوب می شدند که از این شرکت ها جاسوسی می کنند.

اکنون خبرهای داخلی شرکت فیس بوک حکایت از آن دارد که تیم امنیتی فیس بوک به دنبال جاسوسان داخلی فیسبوک می گردند. جاسوسانی که به نظر می رسد در حال رصد اطلاعات داخلی این شرکت هستند. نکته منفی در این زمینه این است که کارکنان خارجی بیش از کارکنان اهل ایالات متحده در مظن اتهام قرار دارند.

نیک لوروین مدیر بخش امنیت بین الملل فیس بوک در این خصوص می گوید:"فیس بوک هرگز هیچ جاسوسی خارجی را که سعی در نفوذ به این شرکت داشته شناسایی نکرده است اما احتیاط برای ما یک ضرورت مهم است و باید با کمک برنامه هایی خطر را به حداقل کاهش دهیم. ما در تلاش برای محافظت از مالکیت معنوی فیس بوک هستیم و هرگز اجازه نمی دهیم هیچ شرکت یا گروهی اطلاعات کاربران را به نفع خود استفاده کنند. فیس بوک دارای سیستم های اضافی است که اگر افراد به اطلاعات نامناسب دسترسی پیدا کنند آنها را شناسایی می کند."

اما این صحبت ها یک شوخی غیر مهم نیست. طی شش ماه گذشته، دو نفر از کارکنان شرکت اپل که چینی تبار بودند اطلاعات مرتبط با خودرو خودران اپل را سرقت کرده بودند. از سوی دیگر دولت ایالات متحده ادعا کرده است که هواوی با تکنولوژیهای خود و به واسطه ارتباطش با دولت چین اقدام به جاسوسی از کشورهای مختلف می کند.

لورین در این خصوص گفت: "موضوع شرکت های خصوصی و فعالیت کارکنان خارجی که با احتمال جاسوسی رو به رو هستند، موضوع مهمی است ما اقدامات زیادی را  برای رفع این خطرات بالقوه  انجام می دهیم. "

اما انجام این کار چندان ساده نیست چرا که فیسبوک 6 هزار نیروی ثابت و 80 هزار نیروی پیمانی در سراسر جهان دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-18 11:26

افزودن دیدگاه جدید