کد مطلب: 

226401

تشخیص ضربان غیرطبیعی قلب توسط ساعت هوشمند اپل

تحقیق دانشگاه استنفورد نشان داده است ساعت هوشمند اپل می تواند غیرطبیعی بودن ضربان قلب را تشخیص می دهد.
تشخیص ضربان غیرطبیعی قلب توسط ساعت هوشمند اپل

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، دانشگاه استنفورد نتایج تحقیق درباره قابلیت‌های رصد نشانگرهای فعالیت قلب توسط ساعت هوشمند اپل را منتشر کرده است.

این تحقیق حدود یک سال پیش انجام شده است. به‌هرحال نتایج نشان داد فقط ۰.۵ درصد از ۴۰۰ داوطلب شرکت کننده در تحقیق پیام‌های هشدار درباره ضربان ناهماهنگ قلب خود دریافت کرده‌اند. اما در مرحله بعد دانشمندان تأیید کردند ۸۴ درصد این نوتیفیکیشن ها به آریتمی قلبی یا فیبرلاسیون دهلیزی (atrial fibrillation‌) مربوط بوده است. آریتمی قلبی به معنای غیرطبیعی بودن ضربان قلب است و این روند احتمالاً نشان از مشکلات دیگری دارد.

به عبارت دیگر نتیجه تحقیق نشان می‌دهد فناوری ساعت هوشمند اپل قابل اعتماد است و کاربر پس از دریافت این نوتیفیکیشن بهتر است با پزشک مشورت کند.

طبق این پژوهش ۵۷ درصد از افرادی که نوتیفیکیشن ضربان ناهماهنگ قلب را دریافت کردند با پزشک مشورت کردند.

در این تحقیق از ساعت‌های هوشمند اپل Series۳ و نسخه‌های قبل از آن استفاده شده است. در نسخه Series۴ ساعت هوشمند که چند ماه پس از آغاز تحقیق عرضه شد، یک ECG نیز وجود داشت.

این یافته‌ها ایده آل نیستند البته ۸۴ درصد رقم قابل توجهی است اما همچنان بدان معناست که یک ششم افراد دریافت کننده نوتیفیکیشن ها احتمالاً هیچ دلیلی برای نگرانی ندارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-18 10:06

افزودن دیدگاه جدید