کد مطلب: 

226267

از هوش مصنوعی در حل پرونده‌های جنایی استفاده می‌شود

پلیس شهر نیویورک در صدد است تا سیستم مربوط به حل پرونده‌های جنایی خود را بسته و سیستمی با الگوی جدید راه‌اندازی کند.
از هوش مصنوعی در حل پرونده‌های جنایی استفاده می‌شود

به گزارش سیتنا، پلیس شهر نیویورک در صدد است تا به زودی با ارتقا سیستم نرم‌افزار اداری خود، سیستم قدیم این مرکز پلیس را بسته و از امکانات جدید و باکیفیت استفاده کند.

سیستم نرم‌افزاری قدیم پلیس نیویورک از سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد و با توجه به پیشرفت روزافرون نرم‌افزار‌های رایانه‌ای، این مرکز پلیس در ایالات متحده آمریکا به این نتیجه رسیده است که برای هماهنگی خود با علم و فناوری‌های جدید بروزرسانی سیستم خود نیاز دارد. Patternizr سیستم جدیدی است که پلیس نیویورک - NYPD قصد همکاری با آن را دارد. این نرم‌افزار به خوبی با برنامه‌های کاری اداره پلیس هماهنگ شده و می‌تواند کمک بزرگی به کارآگاهان و افسران پلیس در حل پرونده‌های مختلف باشد.

سیستم Patternizr با مجهز شدن به هوش مصنوعی توانایی شگفت‌انگیزی در یاری ماموران پلیس دارد. این سیستم با بکارگیری الگویی مناسب، دسترسی و جستجو در میان هزاران پرونده بایگانی شده را تسهیل کرده و همچنین ماموران این اداره می‌توانند با ارائه داده‌های مختلف از یک پرونده مرموز، در حل آن از سیستم رایانه‌ای کمک بگیرند. در واقع Patternizr با تحلیل و بررسی داده‌های مختلف و همچنین مقایسه شرایط ارتکاب جرم، میزان درصد خطا در تشخیص متهمان را مشخص می‌کند.

یکی دیگر از مزایای این سیستم هوشمند بهره‌گیری از دوربین‌های امنیتی موجود در سطح شهر است. Patternizr با کنترل ۲۴ ساعته این دوربین‌ها در صورت لزوم از تصاویر ضبط شده استفاده می‌کند. NYPD همواره در استفاده از فناوری‌های برتر در میان سایر مراکز پلیس در ایالات متحده آمریکا پیشگام بوده و از این لحاظ الگویی بسیار مناسب است.

یکی از افسران پلیس این اداره گفت: «هیچ چیز برای یک پلیس بدتر از تشخیص نادرست و دستگیری فردی بی‌گناه به جای گناه‌کار اصلی نیست. خوشبختانه سیستم جدید پلیس می‌تواند تا ۸۰ درصد متهمان را درست تشخیص داده و من فکر می‌کنم، ما همه این‌ها را مدیون فناوری هوش مصنوعی هستیم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-13 14:08

افزودن دیدگاه جدید