کد مطلب: 

226253

هوآوی علیه تحریم آمریکا سیستم عامل اختصاصی می‌سازد

مدیرعامل هوآوی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این شرکت در حال ساخت سیستم عامل اختصاصی است و در صورت نیاز از آن به عنوان یک سلاح علیه تحریم‌های آمریکا استفاده خواهد کرد.
هوآوی علیه تحریم آمریکا سیستم عامل اختصاصی می‌سازد

به گزارش سیتنا، ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی به تازگی در مصاحبه‌ای در مورد آینده این شرکت توضیحاتی داده است. همچنین او در این مصاحبه به مشکلات روابط شرکت هوآوی با کشور آمریکا اشاره کرد و از یکی از روش‌های مقابله با این حرکت‌های آمریکا پرده برداشت.

یو در بخشی از این مصاحبه گفت: «هوآوی تهدیدی برای هیچ کشوری به حساب نمی‌آید چون تجهیزات شبکه‌ای آن هیچ خطری برای امنیت ملی ندارند. استانداردهای امنیتی که توسط این شرکت تصویب شده است، از نظر طراحی نرم افزار و سخت افزار در سطح خیلی بالایی است.»

ریچارد یو، سخنگوی هوآوی از لغو قراردادهای ساخت فناوری 5G از سوی آمریکا گفت که این انتخاب‌ها صرفا سیاسی بودند. به گفته وی، هیچ دلیل فنی برای حذف تولید کننده چینی وجود ندارد.

در طی این مصاحبه از مدیرعامل هوآوی سوال شد که عواقب جنگ با آمریکا برای کسب و کار این شرکت چینی چه خواهد بود. ریچارد یو در جواب به این سوال گفت: «ما نمی‌توانیم گوشی‌های هوشمند خود را در ایالات متحده آمریکا به فروش برسانیم، این عواقب این جنگ است. اما این مسئله تاثیری بر تجارت گوشی‌های هوشمند ما در سایر نقاط جهان ندارد. سهم ما در بازار رو به رشد است. حتی نرم افزار اندروید که در دستگاه‌های ما وجود دارد از یک شرکت آمریکایی می‌آید. ما با بسیاری از شرکت‌های آمریکایی از جمله Qualcomm و مایکروسافت کار می‌کنیم.»

یو، با مسئله حمایت شرکت‌های آمریکایی از هوآوی مشکلی ندارد. او در این باره گفت:« اقتصاد ایالات متحده آمریکا از ما سود می‌برد، هیچکس در این صنعت نمی‌تواند به تنهایی کار کند.» مدیرعامل هوآوی به سوالی که درباره سیستم عامل اختصاصی این شرکت پرسیده شده بود به صراحت پاسخ داد. او گفت: «ما سیستم عامل اختصاصی خودمان را تولید کرده‌ایم. اگر اتفاقی بیفتد و ما دیگر نتوانیم از سیستم عامل‌های آمریکایی استفاده کنیم، کاملا برای تغییر آماده هستیم. این برنامه ما است. اما البته ترجیح می‌دهیم با اکوسیستم‌های گوگل و مایکروسافت کار کنیم.»

بدیهی است که مدیرعامل هوآوی از احتمال این که شرکت‌های ایالات متحده آمریکا مجبور شوند روابط خود را با این شرکت خاتمه دهند، آگاه است. با این حال، این شرکت این سیستم عامل جدیدی (که به صورت آنلاین با نام KirinOS شناخته می‌شود) را به عنوان یک سلاح در نظر می‌گیرد که امیدوار است هرگز مجبور به استفاده از آن نشود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-13 11:24

افزودن دیدگاه جدید