کد مطلب: 

226211

فیسبوک با کمک واقعیت افزوده انگیزه کاربران برای زندگی را افزایش می‌دهد

فیسبوک با حمایت از هنر دیوارنگاری خیابانی واقعیت افزوده را برای جذاب‌تر کردن محیط شبکه اجتماعی خود استفاده می‌کند.
فیسبوک با کمک واقعیت افزوده انگیزه کاربران برای زندگی را افزایش می‌دهد

به گزارش سیتنا، همایش SXSW 2019 در شهر آستین ایالت تگزاس در آمریکا با حضور جمع زیادی از هنرمندان برگزار شد و آثار هنری زیادی در پایان این همایش مورد بازدید قرار گرفت.

همایش SXSW هر ساله در شهر آستین ایالت تگزاس برگزار می‌شود. این همایش هنری دارای بخش‌های متعددی است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن به هنر دیوارنگاری خیابانی اختصاص دارد. هنرمندان در این دسته هنری با ظرافتی خاص سوژه‌های مد نظر خود را روی دیوار نقاشی می‌کنند. هنرمندان بخش دیوارنگاری در جشنواره SXSW امسال در فضایی به بزرگی ۲۲۰۰ مترمربع به آفرینش آثار خود پرداختند.

مهم‌ترین تمایز بخش دیوارنگاری‌های امسال این جشنواره با سال‌های گذشته حمایت فیسبوک از هنرمندان و آثار آن‌ها است. فیس‌بوک با همکاری تعدادی از سازمان‌های غیرانتفاعی ضمن  پشتیبانی مالی از هنرمندان دیوانگاری خیابانی و استفاده واقعیت افزوده در برخی از آثار قصد استفاده از برخی از این آثار را در صفحات شبکه اجتماعی خود دارد.

در پروژه واقعیت افزوده-AR فیسبوک حدود ۱۵ نفر از هنرمندان به همراه تعدادی از دانشجویان در حال تحصیل در رشته‌های مرتبط با این رشته علمی شرکت کردند. در این پروژه پس از اتمام نقاشی رو دیوار متخصصان و دانشجویان با نصب QR کد‌هایی خاص روی دیوار این امکان را به بازدید کنندگان دادند تا در ضمن تماشای دیوارنگاری‌های زیبا به دنیای واقعیت افزوده-AR نیز دسترسی داشته باشند.

البته چنین طرحی‌هایی پیش از این نیز در نقاط مختلفی از جهان اجرا شده بود و در اکثر قریب به اتفاق موارد نیز مورد استقبال مناسبی از سوی مردم قرار گرفت. یکی از بازدیدکنندگان از این جشنواره هنری گفت: تماشای آثار هنری همواره جذاب و روح‌نواز است، حال اگر این آثار با فناوری‌های پیشرفته نیز ادغام شود، جذابیت آن را برای مخاطبان دو چندان می‌کند.

فیسبوک با این گونه اقدامات  علاوه بر جذب بیشتر کاربران فضای مجازی به سمت خود از هنرمندان نیز حمایت می‌کند و سبب افزایش روحیه و انگیزه در آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-12 10:15

افزودن دیدگاه جدید