کد مطلب: 

226100

مدیاتک برای ساخت پردازنده 5G هفت نانومتری در تلاش است

این روز‌ها پردازنده‌های هفت نانومتری با قابلیت ارتباط نسل پنجم بازار بسیار داغی دارند و مدیاتک در تلاش است تا از این قافله جا نماند.
مدیاتک برای ساخت پردازنده 5G هفت نانومتری در تلاش است

به گزارش سیتنا، لیتوگرافی هفت نانومتری ترندی است که در سال ۲۰۱۹ برای کارخانه‌های تولیدکننده پردازنده به وجود آمده است و بسیاری از کارخانه‌های فعال در زمینه تراشه سازی به هیچ وجه دوست ندارند که از این مد طراحی جا بمانند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا از قافله عقب نمانند. هوآوی شرکتی بود که نخستین پردازنده با لیتوگرافی هفت نانومتری را با نام Kirin 980 معرفی کرد، اما این اپل بود که اولین گوشی‌ها با این نوع پردازنده‌ها را به نام‌های iPhone XS، XS Max و iPhone XR روانه بازار کرد. پس از این دو شرکت، برند‌های مطرحی هم از پردازنده‌های هفت نانومتری خود رونمایی کردند که نام‌های کوآلکام و اینتل هم در بین آنان دیده می‌شد.

حال مشخص شده مدیاتک قصد دارد امسال از چیپستی رونمایی کند که قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت، 5G را دارد. گفته می‌شود این پردازنده با لیتوگرافی هفت نانومتری ساخته خواهد شد و برای محصولات خیلی باکیفیت بازار گوشی‌های هوشمند هدفگذاری شده است. مسئولان شرکت مدیاتک درباره جزئیات این پردازنده جدید صحبت خاصی نکرده‌اند، اما تأکید کرده‌اند که این پردازنده عملکردی بسیار بهتر از مدل قبلی این شرکت، Helio P90 با لیتوگرافی دوازده نانومتری و هسته‌های Cortex-A75 و A55 خواهد داشت.

مدیاتک در حال حاضر مودم Helio M70 را در لیست محصولات خود دارد که با لیتوگرافی هفت نانومتری و در همکاری با TSMC ساخته شده است. Helio M70 یک مودم همه منظوره است که شبکه‌های ۲G تا 5G را تحت پوشش قرار می‌دهد. البته این مسئله هم هنوز مشخص نیست که چیپست پردازنده جدید مدیاتک دارای یک مودم 5G داخلی خواهد بود یا اینکه برای این کار باید روی توانایی‌های مودم M70 حساب باز کند. در هر صورت، انتظار می‌رود مودم M70 از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی روی گوشی‌های آینده و دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از 5G قرار گیرد.

پیش از این، شرکت مدیاتک اعلام کرده بود که در حال کار کردن روی چیپستی با هسته جدید Cortex-A76 است. ممکن است این چیپست جدید همان مودم 5G مورد بحث باشد، اگرچه هیج خبری در این مورد تأیید نشده است.

گفتنی است، شرکت مدیاتک یک شرکت طراح محصولات نیمه‌هادی برای کاربرد‌های بی‌سیم، رسانه دیجیتال و پردازنده است. مدیاتک در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و ۲۳ ژانویه ۲۰۰۱ در فهرست بازار بورس تایوان قرار گرفت. دفتر مرکزی مدیاتک در تایوان قرار دارد و به منظور فروش و تحقیقات، شعباتی در چین، هند، سنگاپور، ایالات متحده آمریکا، ژاپن، کره، دانمارک، انگلستان، سوئد و دوبی تأسیس کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-09 10:48

افزودن دیدگاه جدید