کد مطلب: 

226053

مودم جدید کوالکام از سرعت دانلود بالایی برخوردار است

تراشه مودم نسل دوم کوالکام به صورت رسمی معرفی شد و این در حالی است که تلفن‌های مجهز به نسل اول این مودم، هنوز به بازار نیامده‌اند.
مودم جدید کوالکام از سرعت دانلود بالایی برخوردار است

به گزارش سیتنا، شرکت‌های بزرگ تلفن هوشمند به تازگی خط تولید تلفن‌های هوشمند 5G را آغاز کرده‌اند، در عین حال شرکت کوالکام که تولید کننده مودم فناوری 5G است بیکار ننشسته و معرفی نسل دوم مودم‌های 5G خود را آغاز کرده است. این در حالی است که شرکت‌های مختلف، مدل‌هایی که به نسل اول مودم‌های 5G کوالکام تجهیز شده‌اند را هنوز حتی معرفی هم نکرده‌اند. اما نکته جالب توجه این است که شرکت کوالکام می‌خواهد به سرعت به پیشرفت خود ادامه دهد و کاری با معرفی تلفن‌های 5G ندارد!

کوالکام به تازگی از نسل دوم مودم‌های 5G خود تحت عنوان اسنپدراگون X55 رونمایی کرد. این شرکت اعلام کرده است که در حال حاضر این تراشه به صورت تجاری تولید نشده، اما می‌توان انتظار داشت تا پایان سال ۲۰۱۹ اولین تلفن‌های هوشمند با استفاده از تراشه نسل دوم کوالکام معرفی شوند. اما وبژگی اصلی نسل دوم تراشه‌های 5G کوالکام چیست؟

افزایش سرعت دانلود تا ۷ گیگابایت بر ثانیه

بله، درست است! مودم‌های نسل جدید کوالکام از سرعت دانلود تا ۷ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی خواهند کرد، این در حالی است که نسل اول این مودم‌ها با نام اسنپدراگون X50 از سرعت دانلود تا ۴.۵ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. البته این مقدار خیلی بیشتر از ظرفیت فناوری 5G است، در واقع اوپراتور‌ها و شرکت‌های مخابراتی در حال حاضر نمی‌توانند چنین سرعتی را به مشتریان خود پیشنهاد دهند. اما این مورد برای کوالکام اهمیتی ندارد و این شرکت پیشرفت تراشه‌های خود را متوقف نمی‌کند.

البته تراشه نسل جدید اسنپدراگون X55 در اتصالات غیر از 5G نیز عملکردی عالی دارد، به طور مثال زمانی که این تراشه به 4G LTE متصل می‌شود، با استفاده از دسته بندی 22 LTE سرعت را به ۲.۵ گیگابایت در ثانیه می‌رساند. در این حالت برای داشتن سرعت بالا نیازی به خرید بسته‌های 5G از اوپراتور خود ندارید، تنها باید یک تلفن هوشمند با تراشه اسنپدراگون X55 تهیه کنید تا با استفاده از بسته‌های 4G LTE نیز سرعت فوق‌العاده ۲.۵ گیگابایت بر ثانیه را تجربه کنید.

هدف کوالکام از تولید این تراشه تنها تلفن‌های هوشمند نبوده و اسنپدراگون X55 فناوری 5G را به انواع دستگاه‌ها اعم از روتر‌های وایرلس، لپ‌تاپ، تبلت و حتی هدست‌های واقعیت مجازی نیز (که به پهنای باند بالا نیاز دارند) می‌آورد. گفتنی است؛ این تراشه به همراه آنتن جدید ۵ میلی‌متری این شرکت معرفی می‌شود که علاوه بر طراحی فوق باریک آن به بهبود آنتن‌دهی‌ و حتی عمر باتری تلفن هوشمند کمک می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-07 12:37

افزودن دیدگاه جدید