کد مطلب: 

225940

حمله‌ی هکری وسیع به روترهای سیسکو

دو روز بعد از عرضه وصله امنیتی شرکت سیسکو برای رفع یک آسیب پذیری شدید در برخی روترهای تولیدی این شرکت، هکرها با سواستفاده از این موضوع حملاتی را آغاز کرده اند.
حمله‌ی هکری وسیع به روترهای سیسکو

به گزارش سیتنا به نقل از زددی نت، آسیب پذیری مذکور مربوط به روترهای RV۱۱۰، RV۱۳۰ و RV۲۱۵ شرکت سیسکو بوده و سیسکو وصله‌ای موسوم به CVE-۲۰۱۹-۱۶۶۳ را برای رفع آن عرضه کرده است.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران برای بارگذاری و نصب وصله‌های امنیتی عرضه شده توسط شرکت‌های فناوری اقدام نمی‌کنند، هکرها با بررسی این وصله‌ها به سرعت از ماهیت آسیب پذیری تازه شناسایی شده مطلع شده و برای سو استفاده از آن اقدام کرده‌اند.

میزان خطرناک بودن حفره امنیتی که این وصله برای رفع آن عرضه شده ۹.۸ از ۱۰ است که جدیت موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. هکرها با بهره‌گیری از این آسیب پذیری می‌توانند برای اجرای حملات مخفیانه و از راه دور اینترنتی اقدام کنند، رویه‌های شناسایی هویت را نادیده گرفته و خود را مخفی کنند و داده‌های حساسی را سرقت کنند.

آنها همچنین برای این کارها نیازی به حضور فیزیکی در مسیر شبکه‌های اطلاع رسانی ندارند.

کارشناسان امنیتی به کاربران روترهای سیسکو هشدار داده‌اند که هر چه سریع‌تر وصله امنیتی عرضه شده را بارگذاری و نصب کنند، زیرا هکرها در حال اسکن کردن روترهای متصل به اینترنت برای شناسایی دستگاه‌هایی هستند که به علت عدم نصب وصله به روزرسان نفوذپذیر هستند.

شرکت امنیتی رپید ۷ تا به حال بیش از ۱۲ هزار روتر آسیب پذیر متصل به اینترنت را شناسایی کرده که در کشورهای آمریکا، کانادا، هند، آرژانتین، مجارستان و رومانی واقع هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-04 14:29

افزودن دیدگاه جدید