کد مطلب: 

225896

خودداری گوگل از حذف اپلیکیشن جنجالی سعودی!

گوگل علیرغم فشارهای برخی نمایندگان کنگره و فعالان حقوق زنان در آمریکا از حذف یک اپلیکیشن جنجالی طراحی شده توسط دولت عربستان از فروشگاه گوگل پلی خودداری کرد.
خودداری گوگل از حذف اپلیکیشن جنجالی سعودی!

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، گوگل رسماً اعلام کرده که اپلیکیشن ابشر را کماکان در گوگل پلی حفظ خواهد کرد. این برنامه به مردان ساکن در عربستان سعودی امکان می‌دهد تا زنان خود را کنترل کرده، به آنها اجازه سفر داده یا برای طلاق و پیگیری امور مربوط به طلاق همسرانشان اقدام کنند. البته ابشر برای کنترل و ردگیری کارگران مهاجر در عربستان توسط کارفرمایان آنها نیز قابل استفاده است.

برخی سیاستمداران و فعالان حقوق زنان در آمریکا معتقدند که نحوه برخورد با زنان سعودی از طریق این برنامه ماهیت قرون وسطایی دارد و گوگل و همین طور اپل با انتشار برنامه ابشر در فروشگاه‌های انلاین خود به یک حکومت مستبد یاری رسانده‌اند. در مقابل گوگل معتقد است که برنامه یادشده مقررات و قوانین این شرکت را نقض نکرده و لذا می‌تواند کماکان در گوگل پلی باقی بماند.

اپل در واکنش به اعتراضات گفته که در حال بررسی موضوع است.

عربستان نیز از سیاسی شدن این موضوع انتقاد کرده و مخالفت با این برنامه را یک پیکار نظام مند برای به چالش کشیدن خدماتی دانسته که از طریق ابشر قابل دسترس است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-03-03 13:35

افزودن دیدگاه جدید