کد مطلب: 

225738

جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ تهدیدی برای اپل واچ نیست

متخصصان اعلام کردند که گلکسی واچ اکتیو سامسونگ که قادر به اندازه‌گیری فشار خود کاربران است، فعلاً تهدیدی برای اپل واچ به حساب نمی‌آید.
جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ تهدیدی برای اپل واچ نیست

به گزارش سیتنا، زمانی که سامسونگ ساعت هوشمند جدید خود، گلکسی واچ اکتیو را معرفی کرد، خبر‌های زیادی درباره توانایی این ساعت هوشمند به خاطر اندازه‌گیری فشار خون کاربران به گوش می‌رسید. این اولین قابلیتی برای سلامت کاربران است که ساعت هوشمند سامسونگ دارد و روی اپل واچ دیده نمی‌شود. رسانه CNBC اعلام کرده است که ۳۳ درصد از مردم آمریکا از فشار خون بالا رنج می‌برند و این مسئله ممکن است منجر به بیماری‌های قلبی، مشکلات کلیوی، سکته‌های مغزی و مشکلات زیادی در سلامتی شود. در نتیجه، اندازه‌گیری مداوم فشار خون توسط یک ساعت هوشمند مسئله بسیار مهمی است، اما اپل فعلا نباید نگران این حسگر روی ساعت هوشمند سامسونگ باشد.

به نظر می‌رسد این قابلیت جدیدی که سامسونگ معرفی کرده، اندازه دقیق فشار خون یک کاربر را نشان نمی‌دهد. یکی از سخنگو‌های سامسونگ در مصاحبه با CNBC اعلام کرده است اولین باری که یک کاربر عملکرد فشار خون را در ساعت خود فعال کند، باید از یک دستگاه فشار خون برای مقایسه فشار خون واقعی و خواندن فشار خود استفاده کند. این سخنگوی سامسونگ همچنین اشاره کرده است که گلکسی واچ اکتیو دارای یک سنسور اپتیکال برای اندازه‌گیری ضربان قلب کاربران است. این اطلاعات نشان می‌دهند که ساعت هوشمند جدید سامسونگ میزان دقیق فشار خون را نشان نمی‌دهد. در عوض، این انتظار می‌رود که این ساعت هوشمند فشار خون را اندازه‌گیری کند. یکی از مدیران اجرایی سامسونگ اظهار داشته است که این قابلیت برای تشخیص پزشکی نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و تنها تخمینی از فشار خون کاربران را به نمایش خواهد گذاشت. این اندازه‌گیری با استفاده از سنسور اپتیکالی انجام خواهد شد که ضربان قلب را از طریق میزان خون در سیاهرگ‌ها را اندازه خواهد گرفت.

سنسور ضربان قلب در اپل واچ به عنوان یک وسیله تشخیص جان کاربران به حساب می‌آید. اپل واچ‌های سری ۴ دارای قابلیت گرفتن نوار قلب هستند که به دنبال ضربان‌های غیرعادی در قلب کاربران است. این قابلیت در حال حاضر می‌تواند برای فیبریلاسیون دهلیزی کاربران مورد استفاده قرار گیرد؛ این شرایط، شرایطی است که در یک بیمار منجر به سکته‌های مغزی، ایست قلبی، لخته شدن خون و بسیاری از مشکلات دیگر می‌شود.

علاوه بر پیدا کردن راهی برای اندازه‌گیری دقیق فشار خون در یک ساعت هوشمند، اپل به دنبال این است تا بتواند میزان گلوکز در خون کاربران را اندازه‌گیری کند. افراد مبتلا به بیماری قند خون در طول روز چندین بار قند خون خود را چک می‌کنند تا متوجه شوند، چقدر به انسولین نیاز دارند. از بین بردن هزینه‌های نوار‌های تست قند خون، برای این افراد توسط اپل یک جرکت انقلابی به حساب خواهد آمد و باعث خواهد شد تا میزان زیادی از افت درآمد‌های شرکت اپل در چند سال اخیر جبران شود.

از اوایل ماه بعد میلادی، سامسونگ یک نرم‌افزار در پلی استور گوگل بارگذاری خواهد کرد به نام «آزمایشگاه فشار خون من» (My BP Lab) که از این طریق، گوشی‌های گلکسی با گلکسی واچ اکتیو هماهنگ خواهند شد. سامسونگ گفته است که این اپلیکیشن به کاربران این امکان را خواهد داد تا فشار خون خود را اندازه بگیرند و سلامت روزانه خود را بهتر دنبال کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-02-27 10:16

افزودن دیدگاه جدید