کد مطلب: 

225730

مشترکان تی‌موبایل دیرتر به فناوری شبکه اینترنت ۵G مجهز می‌شوند

به نظر می‌رسد که مشترکانی که از خدمات مخابراتی شرکت تی‌موبایل استفاده می‌کنند، در مقایسه با سایر اپراتورها دیرتر به فناوری شبکه اینترنت ۵G مجهز خواهند شد.
مشترکان تی‌موبایل دیرتر به فناوری شبکه اینترنت ۵G مجهز می‌شوند

به گزارش سیتنا، با توجه به گسترش روزافزون تلاش اپراتورهای مخابراتی در جهان به منظور توسعه زیرساخت‌های مربوط به فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت، بسیاری از غول‌های تکنولوژی و دولت‌های مختلف با همکاری اپراتورهای مخابراتی در صدد برقراری و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر خدمات اینترنت پرسرعت ۵G بوده و بدین ترتیب رقابت تنگاتنگی میان آنها در سراسر جهان درگرفته است.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت phonearena حاکی از آن است که مشترکان و کاربرانی که از خدمات مخابراتی شرکت تی موبایل بهره می‌برند، نسبت به سایر کاربرانی که از اپراتورهای مخابراتی دیگر سرویس دریافت می‌کنند، دیرتر از این خدمات بهره مند خواهند شد و این بدان معناست که تی‌موبایل از سایر رقبای خود در این زمینه عقب تر حرکت می‌کند و به همین دلیل نیز مشترکانش برای بهره‌مندی از خدمات اینترنت پرسرعت ۵G باید مدت زمان بیشتری را در انتظار بمانند.

از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت نسل پنجم در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

اپراتورها و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز در جهان وجود دارند که همگی به دنبال عرضه نخستین سرویس اینترنت با بهره‌گیری از فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G هستند که از مهم‌ترین و بزرگترین آن‌ها می‌توان به نوکیا، هواوی، تی‌موبایل، اسپرینت، ورایزن، اریکسون و غیره اشاره کرد.

چندی پیش بود که اخباری مبنی بر همکاری تی‌موبایل با نوکیا در زمینه توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت در فضای مجازی منتشر شده بود.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود؛ یکی دیگر از پیشگامان در عرصه برقراری زودهنگام نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G، شرکت چینی هوآوی است که در ماه‌های اخیر به سختی در تلاش بوده است تا به طور آزمایشی در شهرها و کشورهای داوطلب اینترنت ۵G را راه‌اندازی کند تا بتواند یکی از نخستین اپراتورهایی باشد که به کاربران امکان بهره‌مندی و لذت وب‌گردی با سرعت بسیار بالایی را بدهد.

حال باید منتظر ماند و دید که درنهایت کدام یک از این غول‌های تکنولوژی موفق به بهره برداری همگانی و عمومی برای توسعه و برقراری اینترنت ۵G می‌شوند که البته همانطور که انتظار می‌رفت، نباید زودتر از سال آینده ۲۰۱۹میلادی منتظر به ثمر نشستن تلاش‌های این شرکت‌های عظیم و فعال در حوزه فناوری و برقراری ارتباطات بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-02-27 09:19

افزودن دیدگاه جدید