کد مطلب: 

225458

وقتی مانیتور صندلی هواپیما هم جاسوس می‌شود!

شاید باور کردنی نباشد اما حتی وقتی در حال سفر هوایی هستید و در هواپیما نشسته اید نیز ممکن است هدف حمله هکرها قرار بگیرید.
وقتی مانیتور صندلی هواپیما هم جاسوس می‌شود!

به گزارش سیتنا، نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که هکرها حتی در آسمان هم دست از سر مردم برنمی دارند .

این روزها بسیاری از سرویس های هوایی بین المللی و معتبر جهان دارای نمایشگر هستند. اما جالب است بدانید که برخی از این نمایشگرها دارای دوربین هایی نیز هستند. برای مثال هواپیمایی سنگاپور زیر هر نمایشگر یم دوربین نیز گذاشته است. اما نظر  متخصصین فناوری درباره این دوربین چیست؟ آیا هواپیمایی سنگاپور می تواند این دوربین را روشن کند؟ چگونه از آن استفاده می شود؟

خطوط هوایی سنگاپور پاسخ داده اند که این دوربین در واقع یک دوربین امنیتی است اما هواپیمایی سنگاپور این دوربین ها را غیر فعال کرده اند و هیچ برنامه ای برای توسعه ویژگی های آنها ندارند.اما در شرایطی که حتی مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیسبوک نیز روی دوربین لپ تاپ خود برچسب می زند تا مورد حمله هکرها واقع نشود، می توانیم مطمئن باشیم که این دوربین های نصب شده روی صندلی های هواپیماها خطرناک نیستند؟

پژوهش های جدید نشان می دهد که پاسخ منفی است. درواقع متاسفانه هکرها می توانند با نفوذ به سیستم هواپیمایی هر کشور و انجام برخی فرایندهای پیشرفته، به دوربین های صندلی هواپیما نفوذ کنند. اما شاید برایتان سوال باشد اطلاعات دوربین صندلی های هواپیما به درد چه افرادی می خورد؟ مسئله این است که این اطلاعات می تواند در مورد برخی از افراد خاص خطر آفرین باشد. برای مثال افرادی که شخصیت های سیاسی، اجتماعی، مذهبی و... هستند می توانند از چنین مشکلی نهایت ضربه را بخورند. پس اگر از این به بعد سوار هواپیماهایی شدید که دارای مانیتور و دوربین هستند نهایت دقت را داشته باشید تا دچار مشکل خاصی نشوید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-02-20 09:58

افزودن دیدگاه جدید