کد مطلب: 

225321

تبدیل تلفن همراه به گجت‌های سلامتی

محققان مؤسسه علوم نوری در اسپانیا موفق به ساخت چندین نمونه از تجهیزات پزشکی با فناوری گرافن شدند. هدف نهایی این پروژه تبدیل تلفن همراه به تجهیزات پزشکی و سلامتی است.
تبدیل تلفن همراه به گجت‌های سلامتی

به گزارش سیتنا به نقل از ساینس دیلی، برخی از قابلیت‌های تجهیزات نرم ساخته شده از گرافن، تشخیص میزان قرارگیری در معرض نور خورشید است. این وسیله با استفاده از حسگر اشعه فرابنفش و از طریق ارتباط با تلفن‌همراه به کاربر هشدار می‌دهد که به مقدار کافی در معرض نور خورشید قرار گرفته است.

از دیگر کاربردهای دستبندهای ساخته شده در مؤسسه ICFO's fitness سنجش میزان ضربان قلب، تعرق، میزان اکسیژن بافتی، نرخ تنفس و دمای بدن است.

دستبندهای ورزشی مؤسسه ICFO's fitness اغلب در شرایط حرفه‌ای به کمک ورزشکاران می‌آیند. مثلاً ورزشکارانی که در نقاط دور افتاده مشغول پیاده‌روی هستند و دسترسی محدودی به آب دارند، می‌توانند با استفاده از اطلاعات این دستبند، میزان تعرق خود را محاسبه و با جبران صحیح آب از دست رفته، ذخیره آب خود را تا پایان سفر حفظ کنند.

این دستبند برای کوهنوردان حرفه‌ای که اورست را فتح می‌کنند نیز بسیار کاربردی است. اگر کوهنوردان از وضعیت اکسیژن در بافت‌های بدن خود مطلع شوند، می‌توانند از خطرات جدی ناشی از کاهش اکسیژن محلول در بافت‌های بدن آگاه شوند.

از دیگر کاربردهای گرافن در زندگی روزمره، ساخت دوربین‌های هوشمند تلفن همراه به منظور شناسایی محتویات سمی در مواد غذایی یا تشخیص مواد غذایی سالم و تازه است.

کاربران می‌توانند با نزدیک کردن مواد غذایی به تلفن همراه از وضعیت سلامتی آنها قبل از خرید آگاه شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-17 08:17

افزودن دیدگاه جدید