کد مطلب: 

225214

افزایش سرمایه‌گذاری آمریکا در حوزه هوش مصنوعی

دونالد ترامپ سند اجرایی را امضا کرده که به موجب آن سرمایه‌‌گذاری‌های دولتی در بخش هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد.
افزایش سرمایه‌گذاری آمریکا در حوزه هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به تازگی سند اجرایی را امضا کرده که با آن بودجه آمریکا در بخش هوش مصنوعی افزایش می‌یابد و تلاش می‌شود تا سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در این حوزه علم وفناوری در آمریکا افزایش یابد.

شاید هم اکنون بتوان گفت ایالات متحده آمریکا رهبر فعلی هوش مصنوعی در جهان است ولی این جایگاه به هیچ وجه نمی‌تواند صد درصدی و همیشگی باشد مگر اینکه سرمایه‌گذاری‌های گسترده مادی و علمی در آن صورت گیرد. شرکت‌های بزرگ فناوری در کشور‌های مختلف جهان در حوزه هوش مصنوعی تلاش شبانه‌روزی می‌کنند و صدد هستند تا با قدرت رقیبان خود را پشت سر بگذارند. قطعاً مشاوران ترامپ با رصد این فعالیت‌ها در جهان و جلوگیری از عقب ماندگی آمریکا در این بخش سرنوشت‌ساز از علم و فناوری، دونالد ترامپ را متقاعد کرده‌اند اجرای قوانین حمایتی از فناوری هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهد.

به طور قطع جهان امروز دیگر در با سلاح و جنگ‌افزار‌های سنگین قابل کنترل نیست بلکه بالاترین سطوح علم مانند هوش‌‎مصنوعی، تعیین کننده میزان تاثیرگذاری کشور‌ها در جهان هستند. سند اجرایی جدید به طور گسترده‌ بخش اعظمی از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد و به طور جزئی برنامه‌ای دقیق و امیدواره را حداقل برای شش ماه آینده این صنعت کاربردی در آمریکا تبیین می‌کند.

ممکن است در وهله اول این سرمایه گذاری بزرگ دولتی و غیردولتی در این بخش، اعمال هزینه‌ای بسیار سنگین بر دوش مردم و دولت آمریکا به نظر برسد ولی با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دریافت توسعه هوش‌ مصنوعی در بخش‌هایی مانند سیستم‌های رایانه‌ای، صنایع خودروسازی، صنایع نظامی و دیگر بخش‌های علمی و صنعتی، سود گزافی را برای ایالات متحده آمریکا به همراه خواهد داشت و قدرت نفوذ این کشور در بخش‌های دیگر جهان را افزایش خواهد داد.

سند اجرایی که به تازگی رئیس جمهور آمریکا امضا کرد، به پنچ بخش کلیدی تقسیم می‌شود:

۱- تحقیق و توسعه: از سازمان فدرال آمریکا خوسته شده تا بودجه تحقیق و توسعه خود برای سرمایه‌گذاری در هوش‌مصنوعی را اولویت بندی کند.

۲- آزاد کردن منابع داده‌های سازمان فدرال: الگوریتم‌ها و داده‌های مفید با حفط مراقبت‌های امنیتی در اختیار پژوهشگران هوش مصنوعی قرار گیرد.

۳- استاندارد‌های اخلاقی: سازمان‌های دولتی مانند کاخ سفید باید سیستم‌های خود را به نحوی توسعه دهند که در تمامی موارد مطمئن، قابل اعتماد، امن و هماهنگ با فناوری هوش مصنوعی باشد.

۴- اتوماسیون: از شرکت‌ها و سازمان‌ها خواسته شده تا نیرو‌های انسانی خود را با تکنولوژی‌های مجهز به هوش مصنوعی آشنا سازند و آموزش‌های مورد نیاز را به آن‌ها دهند.

۵- مشارکت بین‌المللی: شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی باید ضمن حفظ ارزش‌های علمی آمریکا برای ارتقا سطح علمی خود با کشور‌های دیگر همکاری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-02-14 09:23

افزودن دیدگاه جدید