کد مطلب: 

224836

اپلیکیشن‌ امنیتی اپل توسط گوگل غیرفعال شد

گوگل در اقدامی تامل برانگیز اپلیکیشن امنیتی اپل را که با استفاده از آن، کاربران متخلف و نقض کننده حریم خصوصی افراد را تشخیص می‌داد، به اشتباه غیرفعال کرد.
اپلیکیشن‌ امنیتی اپل توسط گوگل غیرفعال شد

به گزارش سیتنا، گوگل به تازگی برنامه‌ای را که مخصوص کاربران سیستم عامل IOS است و اپل برای رصد و شناسایی کاربران غیرمجاز و ناقضان حریم خصوصی افراد استفاده می‌کرد، به اشتباه غیرفعال کرد.

این برنامه که Screenwise Meter نام دارد و به تازگی نسخه اندروید آن نیز در اختیار کاربران این سیستم‌عامل قرار گرفته است، جهت ردیابی و شناسایی کاربرانی که با وعده‌های دروغین دریافت کارت‌های هدیه، کاربران را فریب می‌دهند، استفاده می‌شد ولی گوگل به اشتباه با خطرناک تشخیص دادن این برنامه آن را غیرفعال کرد.

گوگل با اعلام عذرخواهی خود از اپل و کاربران IOS گفت: «ما تنها به فکر امنیت کاربران سیستم عامل‌های موبایلی هستیم و با رصد دقیق همه اپلیکیشن‌ها، هرگونه خطری را دفع می‌کنیم. حال ممکن است در میان انبوهی از خطرات گاهی مرتکب اشتباه شویم و پس از درک اشتباه خود به سرعت آن را برطرف می‌کنیم.»

گوگل از شرکت اپل خواست تا با رمزگذاری دقیق اپلیکیشن‌های ساخت خود، هرگونه دسترسی غیرمجاز جهت تغییر ساختار عملکردی آن را تقریباً غیرممکن کند تا سودجویان و کلاهبرداران نتوانند از این اطلاعات برای فریب کاربران و اخاذی از آن‌ها استفاده کنند. گوگل از تمامی کاربران IOS و اندروید خواسته تا در صورت مواجهه با هرگونه باگ امنیتی در برنامه‌های موجود در فروشگاه‌های مجازی دانلود و نصب اپلیکیشن، سریعاً موضوع را به گوگل اطلاع دهند تا ضمن برطرف سازی مشکل امنیتی یاد شده، به هر چه سالم‌تر شدن فضای مجازی نیز کمک شود.

البته با وجود اعلام مراتب عذرخواهی گوگل به خاطر غیرفعال کردن Screenwise Meter، اپل به اظهارات این شرکت بی‌اعتنایی معناداری نشان داده که به تعبیری بسیاری از کارشناسان می‌تواند نشانه ناراحتی و ناخشنودی اپل از اقدام گوگل باشد. برخی کاربران اپل معتقدند این شرکت در آینده‌ای نزدیک برای تلافی این عمل گوگل، اقداماتی را انجام خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-02-04 09:18

افزودن دیدگاه جدید