کد مطلب: 

224686

فیس‌بوک و گوگل به توسعه‌ی هوش مصنوعی می‌پردازند

به نظر می‌رسد که فیس‌بوک و گوگل قصد دارند با همکاری یکدیگر به توسعه فناوری هوش مصنوعی و محصولات جدید مبتنی بر آن بپردازند.
فیس‌بوک و گوگل به توسعه‌ی هوش مصنوعی می‌پردازند

به گزارش سیتنا، با توجه به گسترش روزافزون فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی (artificial intelligence) و یادگیری ماشینی (machine learning) در صنایع و حوزه‌های مختلف تکنولوژی و غیره، بسیاری از شرکت‌های فعال در این صنعت به سمت و سوی توسعه و تولید محصولات و سرویس‌های جدیدی که بر پایه این فناوری است، کشانده و جذب شده‌اند.

حالا بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت زد دی نت، به نظر می‌رسد که دو غول تکنولوژی آمریکایی یعنی فیس‌بوک و گوگل تصمیم گرفته‌اند که با همکاری یکدیگر، به توسعه هوش مصنوعی بپردازند تا بتوانند از این فناوری در محصولات و حوزه‌های مختلفی بهره‌برداری کنند.

متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه هوش مصنوعی در سراسر جهان به ارائه نظریه‌های جدیدی درباره تکامل و نحوه پیشرفت این فناوری پرداخته‌اند بنابراین به نظر می‌رسد که این فناوری در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به یکی از پرطرفدارترین تکنولوژی در عصر حاضر خواهد شد که صنایع و حوزه‌های گوناگونی را متحول خواهد کرد.

کلر بارکلی، مدیر عملیاتی ارشد مایکروسافت در بریتانیا چندی پیش در این خصوص خاطرنشان کرده بود که اگر هوش مصنوعی به مرحله تکامل و شکوفایی خود برسد، هر حوزه‌ای را که لازم باشد، تحت سلطه خود در خواهد آورد و ما نه‌تنها نباید جلوی این اتفاق را بگیریم بلکه باید به توسعه و تسریع آن نیز کمک کنیم.

وی در ادامه سخنانش همچنین افزوده بود: تمامی حوزه‌های مختلف و کسب و کارهای جهان سرانجام یک روز تحت سلطه هوش مصنوعی درخواهند آمد.

البته کارشناسان و منتقدان از طرفی دیگر بر این باورند که هوش مصنوعی ممکن است چالش‌های اخلاقی و مشکلات متعددی را به همراه داشته باشد که در صورت عدم رعایت و وضع قوانین و مقررات مربوطه، کاربران در فضای مجازی را با مشکلات جدی عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

فیس‌بوک با همکاری گوگل که هم اکنون بزرگترین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی در جهان به شمار می‌رود، تصمیم گرفته است که با رعایت تمام قوانین و مقررات مربوطه به گسترش و توسعه هوش مصنوعی بپردازد و دانش و تکنولوژی‌های خود را در این حوزه وسعت و بهبود ببخشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-01-31 10:33

افزودن دیدگاه جدید