کد مطلب: 

224645

وفاداری مشتریان به سیستم عامل‌های اندروید و iOS

تحقیقات نشان داده که از هر ۱۰ کاربر iOS و اندروید، ۹ نفر هرگز جذب سیستم عامل دیگری نمی‌شوند.
وفاداری مشتریان به سیستم عامل‌های اندروید و iOS

به گزارش سیتنا، آمار‌های سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهند که سازندگان گوشی‌های هوشمند با افزایش فروش بسیار بالایی روبرو بوده‌اند. این در حالی است که ۹۰ درصد مشتریان حاضر به تغییر کاربری به سیستم عامل‌های دیگر نبوده‌اند. بر اساس تحقیقات بر روی ۵۰۰ نفر از کاربران گوشی‌های هوشمند، از هر ۱۰ کاربر ۹ نفر از آن‌ها ترجیح می‌دهند که حتی با خرید گوشی جدید همچنان به سیستم عامل فعلی خود وفادار بمانند. بر اساس این تحقیقات ۹۲ درصد از کاربران اندروید، هیچ تمایلی به استفاده از دستگاه‌های iOS نشان نداده و ۹۱ درصد از کاربران iOS نیز استفاده مداوم از همین سیستم عامل را به استفاده از اندروید ترجیح می‌دهند.

این تحقیقات که از جمله بالا‌ترین آمار موفقیت‌آمیز در گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، نشان‌گر این موضوع است که اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند از سیستم عامل گوشی خود راضی بوده و با آن راحت هستند. این رضایت زمانی حاصل شده که دو سیستم عامل دائماً در رقابت برای بهبود کاربرد، بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزوده شدن امکانات جدید هستند. در حال حاضر ۶۲ درصد کاربران گوشی‌های هوشمند در بازار ایالات متحده آمریکا از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. این در حالی است که تنها ۳۷ درصد کاربران، گوشی‌های iOS اپل را انتخاب می‌کنند.

این آمار برای اپل در مقایسه با سال ۲۰۱۷ شاهد ۲ درصد افت بوده و افت زیادی با آمار ۵۰ درصدی این شرکت نسبت به سال ۲۰۱۴ و در زمان عرضه آیفون ۶ داشته است. با این وجود دلیل این امر را می‌توان تعدد برند‌های استفاده‌کننده از سیستم‌عامل اندروید نسبت به iOS که تنها مختص یک برند است، دانست. این بدان معناست که اپل به عنوان تنها برند استفاده کننده از سیستم عامل iOS در حال رقابت با ده‌ها برند تولیدکننده گوشی‌های هوشمند استفاده‌کننده از سیستم‌عامل اندروید است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-01-30 10:55

افزودن دیدگاه جدید