کد مطلب: 

224474

اوبر دوچرخه‌‌ها و اسکوتر‌های رباتیک تولید می‌کند

شرکت اوبر تیمی از مهندسان مجرب را برای توسعه پروژه دوچرخه‌ها و اسکوترهای رباتیک خود استخدام کرد.
اوبر دوچرخه‌‌ها و اسکوتر‌های رباتیک تولید می‌کند

به گزارش سیتنا، آیا امکان دارد دوچرخه یا اسکوتر شما خودبه‌خود و به صورت خودکار پارک شود؟! شرکت خدمات حمل‌و‌نقل اوبر با وجود توسعه‌ تدریجی فناوری خودروهای خودران خود در فکر است تا با جدیتی بیشتر از گذشته تکنولوژی دوچرخه‌ها و اسکوتر‌های رباتیک هوشمند این شرکت را تکمیل کند و در آینده‌ای نزدیک خدمات حمل‌ونقلی متفاوت و ایمن را در اختیار کاربران شهروندان شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا قرار دهد.

منابع قابل استاد افشا کرده‌اند، شرکت اوبر با استخدام تیمی مجرب از مهندسان رباتیک و هوش‌مصنوعی (micromobility robotics) درصدد است تا فناوری‌های رباتیک و سنجش حرکت را در ربات‌های دوچرخ آینده این شرکت را  توسعه دهد. البته  برنامه اوبر هنوز به طور دقیق مشخص نیست و جزئیات زیادی از آن نیز  منتشر نشده است.

طرح‌ دوچرخه‌ها و اسکوترهای رباتیک اوبر منتقدانی نیز دارد. این منتقدان با اشاره به خطرهای به کارگیری چنین وسایل حمل‌ونقلی در شهرهای شلوغ گفتند: گسترش دوچرخه‌های هوشمند و تعدد کاربران آن در شهرهای شلوغ موجب هرج‌ومرج خواهد شد و خطرات بسیاری را برای شهروندان و خودروهای در حال حرکت در شهر ایجاد می‌کند. همچنین با توجه به وجود خودرو در سطح شهر، دوچرخه‌های رباتیک اوبر با مشکل پارک نیز مواجه می‌شوند و در صورت نبود فضای مناسب در کنار خیابان‌ها، پیاده‌روهای سطح شهر با انبوهی از این وسایل نقلیه رباتیک روبه‌رو می‌شوند.

در هر صورت اوبر با تلاش بسیار به دنبال توسعه برنامه‌های جدید خود است زیرا آینده صنعت حمل‌و‌نقل را در ارتباطی تنگاتنگ با وسایل نقیله سبک و بدون آلودگی می‌داند. به نظر مسئولان شرکت اوبر، در جوامع امروزی مردم بیشتر ترجیح می‌دهند با دوچرخه به محل کار یا مقاصد سفرهای درون شهری خود بروند و شرکت آنها می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.

اوبر ضمن کار روی پروژه دوچرخه و اسکوترهای هوشمند، همزمان مذاکراتی را با شهرداری‌های شهرهای در نظر گرفته برای عرضه محصولاتش آغاز کرده و به شهروندان وعده داده در آینده‌ای نزدیک می‌توانند با هزینه‌ای بسیار پایین و در زمانی کوتاه به مقصد خود برسند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-01-26 11:58

افزودن دیدگاه جدید