کد مطلب: 

224382

بلایی که با فیلم های سیاه بر سر دختران و پسران کرمانشاهی در یک کانال تلگرامی آمد!

رئیس‌ پلیس فتا کرمانشاه گفت: 3 نفر که با انتشار مطالب ‌کذب و توهین‌آمیز در کانال‌های تلگرامی و تمسخر مردم، با هدف اخاذی و سرگرمی، موجب سلب‌ آسایش و هتک‌ حیثیت آن ها شده بودند، توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.
بلایی که با فیلم های سیاه بر سر دختران و پسران کرمانشاهی در یک کانال تلگرامی آمد!

به گزارش رکنا، سرهنگ ‌علی‌ کریمی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: چندین نفر از دختران و پسران کرمانشاهی، اخیرا به پلیس‌ فتا مراجعه و عنوان کردند شخصی ناشناس با انتشار مطالبی از آن ها در قالب صوت، تصویر و فیلم در شبکه های مجازی، آنها را مورد تمسخر قرار داده و موجب هتک حیثیتشان شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام بررسی‌های لازم متوجه شدند، شخص یا اشخاصی با راه‌اندازی چندین کانال تلگرامی اقدام به انتشار تصاویر همشهریان کرمانشاهی کرده و در قبال پاک کردن تصاویر اقدام به اخاذی از آنها می کنند و از سوی دیگر، اعضای این کانال‌ها نیز به سرعت در حال افزایش است که این موضوع می توانست باعث هتک حیثیت تعدادی کثیری از جوانان و نوجوانان در استان شود.

کریمی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی توانستند ادمین‌های کانال‌های موردنظر را که سه نوجوان محصل بودند، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی احضار کنند.

رئیس پلیس فتا استان‌ کرمانشاه بیان داشت: متهمان در مواجهه با ادله‌ موجود، ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کردند که مدتی است به جهت سرگرمی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به ساخت چند کانال کرده‌اند و مطالبی مشترک در قالب صوت، تصویر و فیلم از افراد و اقشار مختلف مردم را در آن منتشر می‌کردند و آنها را به تمسخر می‌گرفتند.

وی به کاربران توصیه کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود خودداری کنند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند، چرا که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، طبق ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌‌ای جرم بوده و با منتشرکنندگان آن برخورد می‌شود‌.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-01-23 22:21

افزودن دیدگاه جدید