کد مطلب: 

224001

اپل و سامسونگ ممکن است برای تامین تراشه مودم 5G با هم همکاری کنند

شرکت اپل برنامه دارد تا در کنار اینتل از یک تامین کننده تراشه مودم دیگر نیز استفاده کند که نام سامسونگ در میان گزینه‌های احتمالی به چشم می‌خورد.
اپل و سامسونگ ممکن است برای تامین تراشه مودم 5G با هم همکاری کنند

به گزارش سیتنا، جمعه این هفته ادامه دادگاه FTC (کمیسیون تجارت فدران آمریکا) و کوالکام به قضاوت Lucy Koh (همان قاضی پرونده اول سامسونگ و اپل) برگزار شد و طی آن به شهادت Tony Blevins مجری زنجیره تامین شرکت اپل گوش داده شد. بر اساس گزارش رویترز، Blevins به دادگاه گفته که اپل برنامه دارد با مدیاتک یا سامسونگ برای استفاده از تراشه‌های مودم ۵G آن‌ها همکاری داشته باشد.

بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ اپل برای مدل‌های آیفون خود از تراشه‌های مودم شرکت کوالکام استفاده می‌کرد، اپل در سال ۲۰۱۶ برای مدل‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس از تراشه‌های دو شرکت کوالکام و اینتل بهره برد. در سال‌های اخیر اپل به دلیل مشکلات حقوقی متعدد کوالکام بر سر هزینه لایسنس تولید تراشه‌های خود، همکاریش را با این شرکت قطع کرده و به طور اختصاصی از تراشه‌های اینتل برای مدل‌های مختلف آیفون استفاده می‌کند.

همچنین Blevins اعلام کرده که با وجود اعتماد اپل به شرکت اینتل برای تولید تراشه مودم برای تمام محصولات خود، این شرکت همواره گزینه‌های دیگری را برای تامین این تراشه در نظر داشته است. البته این به آن معنا نیست که همکاری اپل و اینتل متوقف خواهد شد اما این شرکت به عنوان تامین کننده ثانویه، شرکت‌هایی مانند سامسونگ و مدیاتک را زیر نظر دارد.

بلوینز اعلام کرد که تأمین تراشه مودم از سامسونگ که بزرگ‌ترین رقیب اپل به شمار می‌آید شاید انتخاب ایده‌آلی نباشد اما در هر صورت سامسونگ در حال حاضر نیز تامین کننده خیلی از قطعات مدل‌های آیفون است. از طرفی مدیاتک شرکتی است که نام و آوازه‌ای کمتری دارد و در کشور‌های جنوب شرق آسیا و در حال توسعه بیشتر فعالیت دارد. این شرکت یکی از تأمین‌کننده‌های قطعات مدل‌های میان‌رده و پایین رده بازار تلفن‌همراه است.

در صحبت‌های Blevins اشاره نشد که آیا اپل در سال جاری تصمیمی برای استفاده از تراشه‌های 5G و تولید آیفون‌های 5G دارد. در حال حاضر اغلب شرکت‌های ساخت تلفن هوشمند به تولید مدل‌های 5G روی آورده‌اند و در سال جاری از این مدل‌ها رونمایی خواهند کرد، از طرفی شرکت‌های مخابراتی و اپراتور‌های تلفن همراه در آمریکا نیز فناوری 5G را راه‌اندازی کرده‌اند یا در حال آماده‌سازی عرضه این فناوری هستند. احتمال دارد آیفون تا سال ۲۰۲۰ از تجهیز محصولات خود به فناوری 5G جلوگیری کند.

به گزارش وال استریت ژورنال اپل برنامه دارد تا در سال جاری سه مدل جدید به بازار عرضه کند که شامل مدل‌های آیفون XI Max با دوربین سه‌گانه، آیفون XI با دوربین دوگانه و نسخه ۲۰۱۹ مدل آیفون XR است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-01-15 11:10

افزودن دیدگاه جدید