کد مطلب: 

223930

شیائومی ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اینترنت اشیاء اختصاص می‌دهد

شرکت چینی شیائومی قصد دارد که در پنج سال آینده مبلغی معادل ۱.۵ میلیارد دلار در زمینه تولید و توسعه گجت و خانه های هوشمند و اینترنت اشیا سرمایه گذاری کند.
شیائومی ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه اینترنت اشیاء اختصاص می‌دهد

به گزارش سیتنا، اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می‌خورد. باید گفت که اینترنت اشیا به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه‌هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد کرد.

اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباطند.

این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها، امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حالا به تازگی شرکت چینی شیائومی که در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی فعال در حوزه فناوری و گجت‌های هوشمند شده است، اعلام کرده است که به منظور توسعه پلت‌فرم‌های مربوط به اینترنت اشیا و خانه هوشمند، قصد دارد سرمایه گذاری های کلانی را اختصاص دهد و به بزرگترین شرکت توسعه دهنده محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا و خانه هوشمند در جهان تبدیل شود.

بر اساس گزارش Chinadaily USA، لی‌ جون، مدیرعامل شیائومی به تازگی در این خصوص خاطرنشان کرده است که این شرکت تصمیم گرفته است در عرض مدت پنج سال آینده حداقل ۱۰۰ میلیارد یوان تقریبا معادل ۱.۵ میلیارد دلار را در بخش اینترنت اشیا و خانه هوشمند سرمایه گذاری کند تا به کاربران و علاقمندان این امکان را بدهد بدون نیاز به انجام کارها به صورت دستی، از راه دور دستگاههای موردنیاز خود در خانه همچون چراغ روشنایی، تلویزیون، وسائل سرمایشی و گرمایشی، اسپیکرهای هوشمند و غیره را کنترل کرده و کار و فعالیت های مدنظر خود را با استفاده از آنها به راحتی انجام دهند.

وی در ادامه سخنانش افزود: ما آینده ای را برای کاربرانمان ترسیم می کنیم که در آن تمام دستگاه‌های خانگی تنها با ارسال یک دستور صوتی از راه دور کنترل می شوند و سهولت و آسایش بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

پیشتر نیز گزارش های دیگری از همکاری شیائومی با شرکت سوئدی IKEA فعال در حوزه تجارت و خرده فروشی لوازم خانگی و مبلمان منتشر شده بود که نشان از عزم جدی این غول تکنولوژی چینی در توسعه اینترنت اشیا و خانه های هوشمند دارد تا بدین ترتیب بتواند محصولات جدید و باکیفیت هوشمندی را وارد بازارهای جهانی کند و به کاربران و علاقمندان گجت‌های هوشمند این امکان را بدهد که از جدیدترین فناوری‌های روز در خانه های خود بهره‌گیری کنند.

این طور که به نظر می‌رسد شیائومی با آنکه یک برند تقریبا نوظهور و نوپا به شمار می رود، نمی خواهد تنها در عرصه گوشی های هوشمند پیشرفت کند بلکه برنامه و اهداف بسیار گسترده تری برای ورود به سایر حوزه ها نظیر گجت های هوشمند، خانه هوشمند و اینترنت اشیا دارد تا با ارائه خدمات و سرویس های به روز تمامی نیازهای مشتریان و بازار محصولات تکنولوژی را برطرف کرده و به سودآوری و درآمدزایی چشمگیری نیز دست یابد که به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، با توجه به رکود بازارهای جهانی موبایل در چند سال گذشته، ورود شیائومی به سایر حوزه ها اقدامی بسیار هوشمندانه و استراتژیک بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-01-13 14:35

افزودن دیدگاه جدید