کد مطلب: 

223730

۸۰ درصد کاربران به اسپیکرهای هوشمند اعتماد ندارند!

شرکت بلک‌بری در جریان برگزاری نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ لاس وگاس اعلام کرده که درصدد ارائه راه حلی برای افزایش امنیت اسپیکرهای هوشمند و در نتیجه اعتماد کاربران به آنهاست.
۸۰ درصد کاربران به اسپیکرهای هوشمند اعتماد ندارند!

به گزارش ایسنا، نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ که در بازه زمانی ۸ تا ۱۱ ژانویه سال جاری میلادی در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود، هرساله میزبان شرکت‌های بزرگ و غول‌های تکنولوژی متعددی در جهان است تا از جدیدترین محصولات خود و سرویس‌های به روز خود رونمایی کنند.

اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

اما حالا شرکت بلک‌بری که یکی از شرکت‌های تولیدکننده موبایل و گجت‌های هوشمند به شمار می‌رود، حالا در جریان برگزاری نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ لاس وگاس آمریکا خاطرنشان کرده است که می‌خواهد راه حلی را ارائه دهد تا بدان وسیله امنیت گجت‌های هوشمند خانگی نظیر اسپیکرهای هوشمند را افزایش دهد تا کاربران با خیال آسوده بتوانند از خدمات آن بهره مند شده و با ارسال دستورات صوتی به کار و فعالیت‌های مورد نظر خود بپردازند.

بر اساس گزارش وب سایت techrepublic، مقامات شرکت بلک‌بری که در این نمایشگاه حضور داشتند، همچنین عنوان کرده‌اند که ۸۰ درصد از کاربران گجت های هوشمند بخصوص در ایالات متحده آمریکا، کانادا و انگلستان به امنیت اسپیکرهای هوشمند اعتمادی ندارند و همواره می‌ترسند که مکالمات و دستورات صوتی آنها ثبت و ضبط شده و برای سایر اشخاص ثالث ارسال و فرستاده شود. در واقع آنها بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند می‌توانند همچون یک ابزار جاسوسی عمل کرده و صدای کاربران را برای افراد موردنظر بفرستند و حریم خصوصی آنها را نقض کنند.

بلک بری همچنین اعلام کرده است که از طریق یک کلید ایمن سخت‌افزاری قصد دارد اسپیکرهای هوشمند را به سرورهای امن متصل کرده و ارتباطات آن با شبکه اینترنت را ایمن‌سازی می‌کند. این کلیدهای سخت افزاری مکررا کنترل شده تا دستگاه مربوطه از عدم تغییرات ایجاد شده اطمینان حاصل کند و اطلاعات رد و بدل شده را به صورت رمزنگاری شده انتقال دهد. این در حالیست که اگر تغییری در سرورهای درحال اتصال و کلید سخت افزاری ایجاد شود، دستگاه شروع به کار نمی‌کند و اطلاعاتی نیز رد و بدل نخواهد کرد.  

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-01-08 15:31

افزودن دیدگاه جدید