کد مطلب: 

223675

طرفداران 100 میلیون نفری الکسای آمازون

شرکت آمازون به تازگی مدعی شده است که بالغ بر ۱۰۰ میلیون دستگاه مجهز به دستیار صوتی الکسا در جهان به فروش رسیده است.
طرفداران 100 میلیون نفری الکسای آمازون

به گزارش سیتنا، دیو لیمپ، مدیر بخش دستیارهای صوتی الکسا در شرکت آمازون در مصاحبه و گفتگویی با گزارشگر وب سایت phonearena به تازگی خاطرنشان کرده است که تعداد دستگاه‌های مجهز به دستیار صوتی هوشمند الکسا فروخته شده در جهان از مرز ۱۰۰ میلیون دستگاه نیز گذشته است.

بر اساس تازه‌ترین آمارهای موجود، بالغ بر ۱۵۰ محصول و گجت هوشمند در حال حاضر به دستیار صوتی الکسای آمازون تجهیز شده اند که از برندهای مختلف و شرکت های تکنولوژی متعددی بوده و با توجه به طیف گسترده‌ای که قابلیت‌ها و امکاناتی که این دستیار صوتی دارد، میزان فروش الکسای آمازون به طرز قابل توجهی در ماه‌های اخیر رو به افزایش بوده است.

در این مصاحبه البته هنوز مشخص نشده است که دقیقا چند دستگاه مجهز به الکسا واقعا به خود شرکت آمازون تعلق دارد و توسط این غول تکنولوژی توسعه داده شده است. از طرفی دیگر، آمارها و گزارش های منتشر شده به صورت طبقه بندی شده محصولات مختلفی که با الکسا به بازار عرضه می شوند را مشخص نمی کند اما می توان دریافت که دستگاههای خریداری شده مجهز به الکسا مصارف خانگی داشته و بیشتر بر روی گجت های هوشمندی همچون اسپیکر و ساعت های هوشمند نصب و استفاده شده است.

این ادعای جدیدی که به تازگی از سوی آمازون در رسانه ها منتشر شده است، به وضوح نشان می‌دهد که آمازون گوی رقابت را از بزرگترین رقیب خود در این حوزه یعنی گوگل ربوده است.

اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمندی هستند که میزبان دستیارهای صوتی همچون الکسای آمازون، گوگل اسیستنت، سیری اپل و بیکسبی سامسونگ هستند.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

از آنجا که دو سال پیش یعنی سال ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.

اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس، آمازون اکو با بهره‌مندی از دستیار صوتی الکسا، هوم پاد اپل و کورتانای مایکروسافت از جمله برترین اسپیکرهای هوشمندی هستند که در جهان توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند و نظر خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به تکنولوژی را به خود جلب کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-01-07 11:28

افزودن دیدگاه جدید