کد مطلب: 

222456

رجیستری شخصی گوشی‌های مسافری متوقف شد

ثبت گوشی‌ مسافری در سامانه همتا فعلا متوقف شده و در صورت پرداخت گمرکی نیز گوشی رجیستر نمی‌شود؛ از این پس فقط گوشی‌های مسافری مورد تائید گمرک که اطلاعات آنها در فایلی برای همتا ارسال شود، رجیستر می‌شود.
رجیستری شخصی گوشی‌های مسافری متوقف شد

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فارس، چندی است فعالان بازار از توقف روال ثبت گوشی‌های مسافری خبر می‌دهند.

آنها می‌گویند، حتی افرادی که گمرکی را روی سایت گمرک پرداخت کرده‌اند گوشی شان رجیستر نشده است و همتا می‌گوید که هنوز گمرک اطلاعات را ارایه نکرده است.

پیرو اطلاعات ضد و نقیض در این باره، گمانه‌زنی‌های متعددی از علت این اختلال مطرح شد، برای مثال حتی برخی این موضوع را به کاهش نرخ دلار در بازار ربط داده‌اند.

پس از این اتفاق‌ها کمیته اجرای رجیستری به طور رسمی از توقف رجیستری شخصی گوشی‌های مسافری خبر داد و تکلیف را روشن کرد.

بنابر اعلام این کمیته، «ارائه خدمات در خصوص ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری در سامانه همتا تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و صرفاً گوشی هایی که اطلاعات آن توسط گمرک ج.ا.ا برای سامانه همتا ارسال شود، رجیستر خواهد شد.

با توجه به ایجاد برخی پرسش‌ها و شایعات پیرامون موضوع ثبت گوشی‌های مسافری لازم به توضیح است که سامانه همتا هیچ گونه مشکلی برای ارائه خدمات ثبت گوشی مسافری ندارد. اما با توجه به سیاست‌ها و محدودیت‌های اعمال شده جدید توسط گمرک مبنی بر عدم ثبت برخی گوشی‌ها حتی با پرداخت عوارض گمرکی، درگاه ثبت اطلاعات مسافری سامانه همتا به حالت تعلیق درآمده و از این پس صرفاً مواردی که مورد تائید گمرک است، رجیستر خواهد شد.

در این زمینه مقرر شده است که گمرک در بازه‌های زمانی مشخص، فایل حاوی اطلاعات گوشی‌های مسافری را برای سامانه همتا ارسال کند.

بدیهی است تا زمانی که اطلاعات گوشی‌های مسافری برای سامانه همتا ارسال نشود، امکان رجیستر کردن دستگاه وجود نخواهد داشت.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-17 22:28

افزودن دیدگاه جدید