کد مطلب: 

222251

کانادا مدیر مالی هواوی را به قید وثیقه آزاد کرد

دادگاهی در کانادا روز چهارشنبه مدیر ارشد مالی شرکت چینی هواوی را به قید وثیقه آزاد کرد.
کانادا مدیر مالی هواوی را به قید وثیقه آزاد کرد

به گزارش سیتنا، هفته گذشته بود که اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها حاکی از آن بود که منگ وانژو، مدیر ارشد مالی شرکت چینی هواوی در شهر ونکوور کانادا به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا دستگیر و بازداشت شده است.

مقامات امنیتی کانادا پس از دستگیری و بازداشت مدیر ارشد مالی هواوی اعلام کردند که وی در دور زدن تحریم های اقتصادی و تجاری ایالات متحده علیه ایران و به طور کلی نقض تحریم‌های امریکا دست داشته و به همین اتهام تحویل مقامات امنیتی مربوطه در ایالات متحده آمریکا داده خواهد شد.

رویترز نوشت حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌ها نشان می‌دهد که دادگاهی در شهر ونکوور بریتیش کلمبیای کانادا با قید وثیقه‌ای به ارزش ۷.۵ میلیون دلار و پایبندی به چند شرط دیگر همچون پابند الکترونیکی، منگ وانژو را که در تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۸ دستگیر و بازداشت شده بود، آزاد کرده است تا دولت این کشور در خصوص استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند.

منگ وانگ ژو که سمت مدیریت ارشد مالی هواوی را برعهده دارد، دختر موسس و بنیان‌گذار این شرکت رن نژنگ فی نیز هست.

پس از دستگیری وی، سفارت چین در کانادا به این خبر به شدت واکنش نشان داد و از دولت کانادا درخواست کرد که هرچه سریع‌تر وی را آزاد کند.

تحلیلگران پیشتر هم برآورد کرده بودند که این موضوع در صورتی که حل نشود، می‌تواند به جرقه ای برای شعله ور شدن آتش جنگ تجاری و تنش‌های سیاسی میان چین و آمریکا تبدیل شود.  

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-12-12 11:28

افزودن دیدگاه جدید