کد مطلب: 

222101

تبدیل تصاویر به کاریکاتور توسط هوش مصنوعی مایکروسافت

سه محقق شرکت مایکروسافت موفق به طراحی شبکه‌ای عصبی شده‌اند که می‌تواند عکس‌های واقعی را به کاریکاتور تبدیل کند.
تبدیل تصاویر به کاریکاتور توسط هوش مصنوعی مایکروسافت

به گزارش سیتنا، سه محقق شرکت مایکروسافت به نام‌های کایدی کائو، فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، جینگ لیائو، فارغ‌التحصیل دانشگاه هنگ‌کنگ و لو یوآن، کارمند شرکت مایکروسافت قرار است در کنفرانس SIGGRAPH آسیا که امسال در توکیوی ژاپن برگزار می‌شود از شبکه عصبی شگفت‌انگیز خود رونمایی کنند که می‌تواند کاریکاتور بکشد. این کنفرانس که در ماه دسامبر امسال برگزار خواهد شد، فرصت و سکوی پرتابی برای کائو به شمار خواهد رفت زیرا او هنوز در گروه محاسبات تصویری آزمایشگاه تحقیقاتی مایکروسافت در شهر پکن چین فعالیت می‌کند و وی در این کنفرانس می‌تواند شهرت جهانی کسب کند.

هوش مصنوعی که قرار است در این کنفرانس به نمایش گذاشته شود دارای دو شبکه مشارکتی تولیدی (generative adversarial network یا GAN) است. یکی از این دو شبکه CariGeoGAN نام دارد که وظیفه آن بررسی هندسی صورت شخص مورد نظر است و نقاط کاریکاتوری روی صورت را مشخص می‌کند. شبکه دیگر این هوش مصنوعی CariStyGAN نام دارد. این شبکه سبک هنری و شکل نقاشی را به تصویر اضافه می‌کند و یک خروجی می‌دهد.

علاوه بر این، سه محقق تیم مایکروسافت برای این که هوش مصنوعیشان بتواند یک تصویر عادی را به کاریاتوری زیبا تبدیل کند، چند هزار تصویر نقاشی را به آن ارائه داده‌اند تا این شبکه‌ها بتوانند سبک‌های متفاوت کاریکاتوری را یاد بگیرند و آن‌ها را تشخیص دهند. بدین ترتیب، این دو شبکه در کنار هم از یک عکس می‌توانند به چند روش متفاوت کاریکاتور ارائه دهند.

بر اساس صحبت‌های این سه محقق، آن‌ها برای بررسی عملکرد این سیستم، دو روش را در دستور کار خود قرار دادند. اول این که این تیم باید اطمینان پیدا می‌کرد که هوش مصنوعی طراحی شده می‌تواند ماهیت سوژه را حفظ کند که پس از آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که این کار به طور کامل انجام می‌شود و کاریکاتورهای طراحی شده با این شبکه عصبی چیزی کمتر از آثار بزرگان کاریکاتور دنیا ندارد. در روش دوم بررسی سه محقق مایکروسافت نیز، آن‌ها متوجه شدند که این کاریکاتورها می‌توانند اثر خاص خود را روی مخاطبان ایجاد کنند و باعث خنده آن‌ها شوند.

گفته می‌شود، این فناوری می‌تواند برای انیماتورها بسیار مفید باشد. آزمایش‌های انجام شده روی این هوش مصنوعی ثابت کرده است که هنر ایجاد شده در همکاری با یک هوش مصنوعی می‌تواند اثری را در روح انسان داشته باشد. در ادامه، می‌توانید نمونه کاریکاتورهایی را مشاهده کنید که توسط این هوش مصنوعی طراحی شده توسط سه محقق شرکت مایکروسافت کشیده شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-12-08 16:03

افزودن دیدگاه جدید