کد مطلب: 

222080

سقوط سنگین سهام وال‌استریت!

نگرانی از تشدید تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین و بالا رفتن نرخ بهره، موجب شد سرمایه‌گذاران به فروش سهام تکنولوژی و اینترنت رو آورند و شاخص‌های اصلی سهام بیش از ۲ درصد سقوط کنند.
سقوط سنگین سهام وال‌استریت!

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، با نگرانی از تشدید تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین و بالا رفتن نرخ بهره، سرمایه‌گذاران به فروش سهام تکنولوژی و اینترنت رو آوردند و شاخص‌های اصلی سهام بیش از ۲ درصد سقوط کردند.

اس‌اندپی۵۰۰ از اوج هفته گذشته خود که در آن به بیشترین سود هفتگی در ۷ سال اخیر دست یافته بود، پایین آمد.

در حالی که نگرانی در مورد تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین با دستگیری مدیر ارشد هوآوی چین در ونکوور کانادا به اتهام تخطی از تحریم‌های آمریکا، تشدید شده بود، اظهارات مشاور تجاری کاخ سفید، پیتر ناوارو، مبنی بر این که در صورت عدم توافق تجاری با چین در دوره ۹۰ روزه، آمریکا تعرفه‌های خود بر محصولات چینی را بالا خواهد برد، امیدهای سرمایه‌گذاران را کمرنگ‌تر کرد.

در کنار تجارت، توجه سرمایه‌گذاران همچنان به نرخ سود اوراق خزانه‌داری آمریکا و روند افزایش نرخ بهره در آینده معطوف مانده است. با انتشار گزارش مشاغل کمتر از انتظار آمریکا در روز گذشته، انتظار می‌رود نرخ بهره در ادامه با روند کندتری افزایش پیدا کند.

میانگین صنعتی داو جونز ۵۵۸.۷۲ واحد یا ۲.۲۴ درصد سقوط کرد و در ۲۴۳۸۸.۹۵ واحد بسته شد.

اس‌اندپی۵۰۰ هم واحد یا درصد از ارزش خود را از دست داد و به سطح ۲۶۳۳.۰۸ واحد رسید.

شاخص کامپوزیت نزدک با سقوط سنگین ۲۱۹.۰۱ واحدی یا ۳.۰۵ درصدی در ۶۹۶۹.۲۵ واحد به کار خود پایان داد.

در معاملات دیشب سهام تکنولوژی به خود لرزید و شاخص تکنولوژی اس‌اندپی۵۰۰ با سقوط سنگین ۳.۵ درصدی روبرو شد.

این هفته بدترین هفته وال‌استریت از ماه مارچ تا کنون بود؛ شاخص داوجونز ۴.۵ درصد، اس‌اندپی ۴.۶ درصد و کامپوزیت نزدک ۴.۹ درصد سقوط کردند.

داده‌های دولت آمریکا نشان داد که مشاغل این کشور در ماه نوامبر کمتر از حد انتظار رشد کرده‌اند و دستمزدها هم کمتر از آن‌چه پیش‌بینی می‌شد بالا رفته است. به این با اشاره این داده‌ها که اشاره به کاهش فعالیت‌های اقتصادی دارند، احتمال افزایش نرخ بهره کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-12-08 09:44

افزودن دیدگاه جدید