کد مطلب: 

221884

این هشت گوشی بیشترین سطح تشعشعات SAR را دارند

تاکنون به این موضوع فکر کرده بودید که گوشی هوشمند شما که همیشه و همه جا همراه‌تان است تا چه میزان می‌تواند برای بدن‌تان مضر باشد؟
هشت گوشی بیشترین سطح تشعشعات SAR را دارند

به گزارش سیتنا به نقل از فارنت، کلمه SAR یا به عبارتی دیگر آهنگ ثابت جذب میزان انرژی است که بدن انسان در هنگام قرار گرفتن در معرض امواج رادیویی جذب می‌کند. بسیاری از مسئولین کنترل لوازم بی‌سیم محدودیت‌هایی برای این قضیه قائل شده‌اند تا سازندگان محصولاتشان را در قالب این محدودیت‌ها قرار دهند؛ اما برخی مواقع این محدودیت‌ها تا حدودی نادیده گرفته می‌شود.

در نیمه اول سال 2018 میلادی، متخصصان 51 گوشی هوشمند را مورد آزمایش قرار دادند که از این تعداد 43 مورد نمره قبولی را دریافت کردند؛ اما 8 گوشی دیگر نتوانستند رضایت آن‌ها را جلب کنند. می‌توانید در ادامه و در جدولی که مشاهده می‌کنید، لیست این گوشی‌ها را ببینید. هر چند که 6 مورد از این گوشی‌ها با بروزرسانی نرم‌افزاری عملکرد بهتری پیدا کردند و 2 مورد باقی مانده هم از رده خارج شدند.

طبق قانون حداکثر میزان SAR باید از 2W/KG تجاوز نکند. خوشبختانه گوشی‌های هوشمند نزدیک این عدد هم قرار نگرفته‌اند اما باز هم نمی‌تواند از تاثیرات آن‌ها به سادگی گذشت. از میان 43 موردی که نمره قبولی گرفتند، میانگین این عدد 1.16W/KG بود و حتی برخی از آن‌ها عدد 0.6W/KG را دریافت کردند. نظر شما در مورد میزان سطح تشعشعات گوشی‌های هوشمند چیست؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2018-12-02 14:17

افزودن دیدگاه جدید