کد مطلب: 

221878

کلاهبرداری میلیونی مرد فریبکار تنها با یک پیامک

مرد فریبکار با دادن یک پیامک به طعمه‌هایش از آنها پول میلیونی می گرفت.
کلاهبرداری میلیونی مرد فریبکار تنها با یک پیامک

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: در پی طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری و ارجاع آن به اداره 14 پلیس آگاهی تهران، مالباخته در پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پیامکی مبنی بر درخواست واریز مبلغ 100 میلیون ریال به شماره حساب ارسالی دریافت کردم؛ همزمان چون قرار بود که همان مبلغ را به حساب یکی از دوستان خود واریز کنم، فکر کردم که پیامک از طرف وی ارسال شده است؛ لذا از طریق دستگاه خودپرداز بانکی و بدون آنکه تماسی با دوست خود داشته باشم، مبلغ فوق را به شماره کارت ارسال شده واریز کردم ولی بعد متوجه شدم که از بنده کلاهبرداری شده است.

با آغاز اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام سعید.ر 40 ساله شدند؛ در بررسی سوابق سعید مشخص شد که وی دارای سوابق متعدد کیفری به اتهام کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد است و در حال حاضر نیز تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه متهم در نسیم شهر، با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و روز 5 آذرماه سال جاری در یک عملیات غافلگیرانه سعید را دستگیر کردند.

در همان تحقیقات اولیه متهم صراحتا به بیش از دهها فقره کلاهبرداری به این شیوه و شگرد اعتراف کرده که با انجام اقدامات ویژه پلیسی تاکنون تعداد 15 نفر از مالباختگان شناسایی شدند که در تحقیقات بعمل آمده از این تعداد مالباخته مشخص شد که متهم بیش از 100 میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر متهم با قرار قانونی در اختیار اداره 14 پلیس آگاهی تهران قرار دارد و تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

مراقب پیامک های ناشناس باشید

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: شهروندان پیش از انجام هرگونه تراکنش مالی، پس از احراز هویت صاحب حساب بانکی مقصد، نسبت به انجام تراکنش مالی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-12-02 12:01

افزودن دیدگاه جدید