کد مطلب: 

221824

خرید سیم کارت به نام دیگران برای کلاهبرداری

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: برخی افراد سودجو، فرصت طلب یا کلاهبردار که به هر شکل ممکن به مدارک برخی افراد دستیابی پیدا می کنند، با ترفندهای خاص به نام دارندگان مدارک، سیم کارت تلفن همراه تهیه می کنند.
خرید سیم کارت به نام دیگران برای کلاهبرداری

به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم رامین پاشایی افزود: مردم باید با هوشیاری کامل سعی کنند برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل توسط افراد متخلف و مجرم با استعلام ماهانه یا حتی دو هفته یک بار از سامانه های ارتباطی معتبر از وجود تعداد سیم کارت های تلفن همراه به نام خود مطلع شوند. زیرا در اولین مرحله فردی که سیم کارت به نام او صادر شده است باید پاسخگوی مراجع قانونی باشد.

وی ادامه داد: برخی افراد کلاهبردار با ترفندهای خاص به نام دارندگان مدارک، سیم کارت تلفن همراه تهیه می کنند و با آن به اعمال مجرمانه اقدام می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا خاطرنشان کرد: عده ای از مردم نیز به دلایل مختلف شامل مفقود شدن گوشی تلفن همراه، سرقت یا هر دلیل دیگری از دسترسی به این وسیله ارتباطی بازمانده و آن را از دست می دهند. این افراد نیز باید برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل علاوه بر اطلاع رسانی به مراجع قانونی در نخستین حرکت برای باطل کردن سیم کارت خود اقدام کنند.

سرهنگ پاشایی اظهار داشت: در بر اساس قوانین جاری افرادی که می خواهند به هر دلیل گوشی های تلفن همراه خود را به فروش برسانند باید برای جلوگیری از هرگونه مشکل قانونی اولین سیم کارت، تلفن همراه خود را که برای راه اندازی داخل تلفن قرار گرفته برای مشخص شدن اصالت آن (سرقتی نبودن گوشی) به فروشگاه خریدار ارائه دهند تا پس تایید آن مورد استفاده قرار گیرد.

معاون پلیس فتا خاطر نشان کرد: برخی افراد متخلف و مجرم نیز پس از دسترسی به سیم کارت های تلفن همراه دیگران اقدام به راه اندازی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی کرده و از این طریق به نیت های شوم خود می رسند به همین علت مردم باید در حفظ سیم کارت و جلوگیری از سوء استفاده از آن هوشیار باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-11-30 21:44

افزودن دیدگاه جدید