کد مطلب: 

221730

اوبر توسط بریتانیا و هلند جریمه شد

شرکت اوبر از سوی مقامات بریتانیا و هلند حدود 1.2میلیون دلار جریمه شده. به نظر می رسد این جریمه به علت نقض داده ها توسط اوبر در سال 2016 رخ داده است.
اوبر توسط بریتانیا و هلند جریمه شد

به گزارش سیتنا، اوبر مدتی پیش نیز از سوی مقامات این دو کشور با جریمه ای مشابه به ارزش  1،17 میلیون دلار رو به رو شده بود. جریمه ای که حکایت از بی احتیاطی اوبر در حفظ حریم خصوصی کاربران و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی میلیونها مشتری در سال 2016 داشت.

اوبر پیش از این قبول کرده است 158 میلیون دلار برای پرداخت مطالبات مربوط به نقض اطلاعات در ایالات متحده را پرداخت کند.مدتی بعد اوبر از سوی دو کشور بریتانیا و هلند به جرم نقض اطلاعات و حریم خصوصی کاربران به پرداحت جریمه ای 1.17 میلیون دلاری متهم شد و اکنون بار دیگر از سوی مقامات دو کشور متهم شناخته شده است.

مقامات اطلاعات و امنیت سایبری بریتانیا در ماه اکتبر و نوامبر سال 2016 در مورد سوءاستفاده از اطلاعات شخصی مشتریان اوبر طی یک حمله سایبری، ابراز تاسف کردند. مقامات اظهار داشتند که این حمله سایبری در سال 2016 به هکرها اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی، از جمله نام کامل، آدرس ایمیل و شماره تلفن مشتریان را داده است. از جمله 2.7 میلیون مشتری اوبر در بریتانیا و 147 هزار نفر در هلند.

البته این حادثه از دید عمومی برای بیش از یک سال پنهان مانده بود تا این که اوبر طی ماه نوامبر گذشته اعلام کرد که هکرها اطلاعات را از 57 میلیون کاربر و راننده در سراسر جهان به دست آورده اند.

از آنجا که این حمله سایبری در سال 2016 اتفاق افتاد، جریمه اوبر نیز کمتر از حد انتظار است، درواقع اگر قرار باشد جریمه اوبر بر اساس قوانین جدید کشورهای قربانیان اعمال شود احتمال دارد مبلغ جریمه به شدت سنگین تر باشد.

جالب است بدانید که در ماه سپتامبر نیز اوبر با جریمه ای 148 میلیون دلاری از سوی مقامات ایالات متحده در همین خصوص رو به رو شد و البته به سرعت برای خاتمه دادن به حواشی، با این جریمه موافقت کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-11-28 11:43

افزودن دیدگاه جدید