کد مطلب: 

221590

تست سیستم عامل جدید گوگل بر روی گوشی هوآوی

اخبار جدیدی از کمپانی هوآوی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت در حال آزمایش سیستم عامل جدید گوگل برای جایگزینی آن با اندروید است.
تست سیستم عامل جدید گوگل بر روی گوشی هوآوی

به گزارش سیتنا، اندروید به یک برند تبدیل شده است که محبوبیت بالایی در میان همه محصولات جهان پیدا کرده است. سیستم عامل گوگل روی میلیاردها دستگاه نصب است و در بازار گوشی‌های هوشمند تقریبا مسند قدرت را در اختیار دارد. پذیرش وسیع اندروید با اشکالاتی از جنس خود مواجه است. یکی از این اشکالات، پراکندگی نسخه‌هایی است که برای دستگاه‌های متفاوت دارای این سیستم عامل عرضه می‌شود. بر اساس گزارش 9to5Google، با امید به درست شدن این اشکالات و دیگر نقص‌های اندروید، گوگل در حال توسعه یک سیستم عامل منبع باز دیگر به نام فوشیا (Fuchsia) است. اگر این نام را برای اولین بار می‌شنوید، تعجب نکنید. گوگل توسعه این سیستم عامل را با بازاریابی انجام نداده است. از حالا به بعد، باید منتظر خبر منتشر شدن این سیستم عامل برای دستگاه‌های جدید باشیم.

ورودی اخیر در Fuchsia Gerrit، سایت مدیریت منبع کد برای این سیستم عامل، اعلام کرده است که یک پچ جدید به پلتقرم این سیستم اضافه شده که به پشتیبانی از Kirin 970 اشاره دارد. این چیپست سال گذشته برای سیستم پیشرفته HiSilicon که هوآوی سال گذشته معرفی کرد، ارائه شده است.

گوگل برای امتحان کردن این سیستم عامل جدید، کد هسته فوشیا را برای Honor Play ارائه کرد که از Kirin 970 استفاده می‌کند و به تازگی ارائه شده است. آنر یک برند تحت حمایت هوآوی است که تراشه Kirin 970 را برای گوشی‌های رده بالایی مانند Mate 10 و P20 عرضه کرده است. با در نظر گرفتن این که گوشی پیکسل گوگل از پردازنده Snapdragon استفاده می‌کند و برای تست از آن استفاده نشده، جای تعجب دارد. آخرین باری که گوگل با هوآوی برای تولید پرچمدار خود استفاده کرده، زمان تولید Nexus 6P بود. احتمال دارد که مهندسان هوآوی با این کار قصد داشته باشند که سیستم عامل جدید گوگل را روی محصولات خود اجرا کنند تا راحت‌تر آن را توسعه دهند. البته احتمالات دیگری هم وجود دارد.

در هر صورت، آزمایش سیستم عامل فوشیا توسط هوآوی، گام بزرگی در مسیر توسعه آن است که ممکن است زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردیم برای عرضه سیستم عامل جایگزین اندروید را به همراه داشته باشد. برنامه‌های گوگل برای سیستم عامل جدید این است که همه دستگاه‌های ساخته شده توسط این کمپانی با آن کار کنند، نه تنها گوشی‌های اندرویدی بلکه دستگاه‌هایی که با سیستم عامل کروم کار می‌کنند از این سیستم عامل بهره خواهند بود. البته، اگر دیگر تولیدکنندگان قصد استفاده از این سیستم عامل را داشته باشند تحت شرایط خاصی قادر خواهند بود.

هر چند این خبر جدید بسیار هیجان‌انگیز است، به طور متوسط حداقل چند سالی با عرضه سیستم عامل فوشیا فاصله وجود دارد. در هر صورت امیدوار هستیم این چند سالی که به آن اشاره شده، سال‌های زیادی نباشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-11-24 14:29

افزودن دیدگاه جدید