کد مطلب: 

221458

دلیل اختلال اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس‌بوک چه بود؟

بسیاری از اپلیکیشن‌های زیرمجموعه فیس‌بوک نظیر اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس‌بوک‌ مسنجر روز سه‌شنبه با اختلالات گسترده‌ای روبرو بوده است.
دلیل اختلال اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس‌بوک چه بود؟

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی که همگی جزئی از شرکت مادر فیس‌بوک هستند، از شب گذشته تاکنون با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند و در فضای مجازی عنوان کرده‌اند که قادر نیستند به حساب‌های کاربری خود متصل شده و از پلت‌فرم اپلیکیشن‌های مذکور استفاده کنند.

فیس‌بوک روز سه‌شنبه بر روی حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر ضمن عذرخواهی از کاربران، نوشت که متخصصان فنی و مهندسان فعال در شرکت فیس بوک بر روی مشکل و نقص فنی درحال تلاش برای برطرف کردن سریع اختلالات در اتصال و استفاده کاربران به اپلیکیشن های مذکور هستند.

البته با اینکه هنوز فیس بوک در خصوص علت بروز این اختلالات گسترده چیزی بیان نکرده اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که علت بروز این مشکل در قطعی برق سرورهای فیس‌بوک بوده است.

بر اساس گزارشی که یورونیوز داده است، این در حالیست که بسیاری دیگر از منتقدان فیس‌بوک تحت‌تاثیر اتفاقات اخیر و رسوایی‌های پیاپی این غول تکنولوژی در نقض حریم خصوصی کاربرانش، معتقدند که سرورهای فیس‌بوک باری دیگر با هک و حملات سایبری گسترده مواجه شده و این شرکت به منظور حفظ آبرو و اعتبار خود نمی‌خواهد دوباره به این مساله اعتراف کند.

اوایل سال جاری میلادی بود که فیس‌بوک با همکاری یک موسسه تحقیقاتی تحت عنوان کمبریج آنالتیکا اطلاعات بیش از 80 میلیون نفر از کاربرانش را به فروش رساند و نقض حریم خصوصی آنها گریبان این شرکت بزرگ آمریکایی را گرفت و برای مدتهای متمادی فیس بوک مجبور بود به نهادهای نظارتی ، دولتی و منتقدان جواب پس دهد و آنها را متقاعد کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-11-21 13:40

افزودن دیدگاه جدید