کد مطلب: 

221437

طراحی مودم گوشی‌های آیفون؛ گامی در جهت خودکفایی

اپل اعلام کرده‌ که قصد دارد در سال آینده کار ساخت مودم‌ گوشی‌های آیفون را به مهندسان خودش بسپارد.
طراحی مودم گوشی‌های آیفون؛ گامی در جهت خودکفایی

به گزارش سیتنا، یکی از شرکت‌هایی که کوالکام با آن همکاری می‌کند، شرکت بزرگ و پرآواز‌ه‌ اپل است که در حال حاضر یکی از برترین، قدرتمندترین و سودآورترین شرکت‌های جهان به شمار می‌رود. این شرکت به خاطر گوشی‌های هوشمند خود در جهان معروف است و در بازار سهام نیز رتبه اول را در بین سایر شرکت‌ها کسب کرده است.

سال‌های زیادی است که شرکت اپل از تراشه‌های ساخت شرکت کوالکام در تولید گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت پس از سال‌های طولانی دیگر همکاری این دو شرکت بر هیچ کسی پوشیده نیست و به عبارتی می‌توان شرکت کوالکام را به نوعی زیرمجموعه شرکت اپل به حساب آورد.

در همین رابطه، اخیرا به دلیل اختلافاتی که بر سر حقوق ثبت اختراع و حقوق امتیازات ویژه بین اپل و کوالکام شکل گرفته است؛ رابطه این دو شرکت با مشکلاتی مواجه شده است.حتی شرکت اپل پس از همکاری چندین ساله خود با شرکت کوالکام، به تازگی شرکت اینتل را به عنوان کارپرداز انحصاری جدید خود در جهت ساخت مودم‌ گوشی‌های آیفون سال 2018، انتخاب کرده است.

اما تازه‌ترین شایعات حاکی از این است که همکاری اپل و اینتل نیز موقتی خواهد بود؛ زیرا مسئولان اپل اعلام کردند که قصد دارند کار طراحی مودم نسخه‌های نسل بعدی آیفون را به مهندسان شرکت خود واگذار کند.

شرکت اپل قصد دارد تیمی از متخصصان را در سن دیگو آمریکا استخدام کند تا روی پردازنده‌های  Engine Al و پردازنده‌های بی سیمی که متعلق به خود شرکت اپل هستند، کار کنند. این موضوع نشان می‌دهد که شرکت اپل قصد دارد خودکفا شده و دیگر به کارپردازان خارجی وابسته نباشد؛ همچنین این که در سال 2020 شاهد مودم‌هایی  با فناوری 5G در گوشی‌های آیفون خواهیم بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-11-21 11:35

افزودن دیدگاه جدید