کد مطلب: 

221339

چرا برخی موبایل‌های رجیستر شده پس از تعمیر غیرفعال می‌شوند؟

برخی کاربران موبایل می‌گویند در حالی که موبایل شان رجیستر شده اما پس از تعمیر گوشی موبایل خود اخطار ثبت نبودن دریافت کرده اند و موبایل‌شان غیرفعال شده است.
چرا برخی موبایل‌های رجیستر شده پس از تعمیر غیرفعال می‌شوند؟

به گزارش فارس، پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می‌آید.

یکی از سوالات مربوط به غیرفعال شدن گوشی پس از تعمیر است.

برخی کاربران می‌گویند گوشی تلفن همراه‌شان را تعمیر کرده‌اند و پس از تعمیر پیغام اخطار ثبت نبودن در سامانه همتا را دریافت کرده اند و برخی نیز با بی‌توجهی به این اخطار اکنون گوشی‌شان قطع شده است.

براساس پیگیری های فارس، علت این امر، تغییر سهوی شناسه IMEI گوشی پس از تعمیر اساسی است و در این مورد صاحب گوشی باید از تعمیرکار بخواهد شناسه گوشی را به حالت قبل تغییر دهد. تعمیرکاران تلفن همراه باید توجه داشته باشند که شناسه IMEI تلفن همراه تحت هیچ عنوانی پس از ارائه خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نباید تغییر کند و اگر به هر دلیل شناسه IMEI تغییر کرد، تعمیرکار باید شناسه اصلی گوشی را که روی جعبه یا بدنه گوشی درجه شده، دوباره روی گوشی بارگذاری کند. مالک گوشی نیز در هنگام تحویل گوشی نیز باید با شماره گیری *#06#و مطابقت شناسه جعبه و شناسه گوشی از تغییر نکرده شناسه اطمینان حاصل کند. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-11-20 18:49

افزودن دیدگاه جدید