کد مطلب: 

221061

وزیر امنیت سایبری ژاپن نمی‌تواند با رایانه کار کند

وزیر امنیت سایبری ژاپن گفته است هرگز از رایانه استفاده نکرده است که این اعتراف باعث برخاستن موجی از اعتراضات علیه وی از سوی رسانه‌ها و احزاب مخالف شده و آن‌ها وزیر مذکور را به بی‌سوادی متهم کرده‌اند.
وزیر امنیت سایبری ژاپن نمی‌تواند با رایانه کار کند

به گزارش خبرآنلاین، «یوشیتاکا ساکورادا»، 68 ساله با حضور در پارلمان سعی کرد به سؤالات مطرح‌شده رایانه‌ای و آی‌تی پاسخ دهد اما عدم پاسخ‌دهی باعث شد تا معلومات وی زیر سؤال رود.

وی در پاسخ ابتدا گفت: من از 25 سالگی شروع به فعالیت به‌صورت مستقل کردم و زمانی که نیاز به رایانه شد از کارمندان و منشی خواستم تا کارها را انجام دهند.

وزیر امنیت سایبری در برابر سؤالات دیگر نیز گفت: من با رایانه نمی‌توانم تایپ کنم!

نمایندگان مجلس ژاپن درباره امنیت نیروگاه‌های اتمی از وی سؤالات سایبری کردند که وی نتوانست به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد. یکی از نمایندگان درباره استفاده از یو اس بی در نیروگاه‌های اتمی پرسید که وی به‌صراحت گفت جزییات استراتژی امنیتی در نیروگاه‌ها را نمی‌داند.(استفاده از یو اس بی برای انتقال بدافزار روی نیروگاه‌های انرژی کاری بود که آمریکا و اسرائیل با استاکس‌نت روی زیرساخت‌های اتمی ایران انجام دادند و تاسیسات هسته‌ای را تخریب کردند)

وی نتوانست به سؤالات ژاپن تایمز جواب دهد و به همین خاطر «ماساتو ایمای» از حزب مخالف گفت: فردی که هرگز از رایانه استفاده نکرده، چطور می‌تواند تصمیمات مهم درزمینه امنیت سایبری بگیرد؟

«آساهی شیمبون» پرسید: چطور وقتی دانش رایانه‌ای ندارد، تصمیمات سایبری می‌گیرد؟ و وی پاسخ داد: اعضای کمیته سایبری تصمیمات را می‌گیرند و وی با چنین روندی مشکل ندارد.

وی از ماه اکتبر توسط نخست‌وزیر «شینزو آبه» به سمت وزیر امنیت سایبری منصوب‌شده و باید توکیو را برای المپیک 2020 آماده کند.

مخالفان سیاسی با تاختن به وی می‌گویند ساکورادا هیچ برنامه جامع امنیت سایبری ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2018-11-15 21:48

افزودن دیدگاه جدید