کد مطلب: 

221047

بازگشت نوستالژی‌های کاربران قدیمی فضای مجازی

اگر از کاربرانی هستید که دلتان برای لوگو و صفحه اصلی یاهو تنگ شده است، یک خبر خوش برای شما داریم. یک پلتفرم موبایلی جدید این احساس دلتنگی را رفع می کند.
بازگشت نوستالژی‌های کاربران قدیمی فضای مجازی

به گزارش سیتنا، در پلتفرم جدید همه خاطرات خوش گذشته وجود دارد. از جمله اطلاعات آب و هوا، طالع بینی، جستجو، ایمیل و  بخش ورزش.

طی سال های گذشته، برای اغلب کاربران، صفحه اصلی یاهو یکی از مهمترین بخش ها در اینترنت بود. اکنون مالک جدید یاهو یعنی ورایزون امیدوار است که این بخش را دوباره برجسته کرده و مورد تحسین قرار دهد.

ظاهر جدید یاهو ساده تر است، اما الهام گرفته از صفحه اصلی قدیمی یاهو طراحی شده است.شرکت ورایزون اعلام کرد که برنامه یاهو جدید را به عنوان یک سرویس متمرکز برای انواع اطلاعات، از جمله ایمیل، ورزش، امور مالی و معاملات روزانه و مواردی مشابه اجرا می کند. بسیاری از گزینه های قدیمی  یاهو نیز همچنان حضور دارند، مانند آب و هوا، طالع بینی و اخبار محبوب.

مدیر یاهو در این خصوص می گوید :"بسیار  بدیهی است که از اوایل دهه 2000  تا کنون یاهو تغییرات زیادی کرده است، اما زمانی که شما واقعا به اصول اولیه تمرکز می کنید، آنچه کاربران نیاز دارند و می خواهند هم تغییراتی می کند."

این مفهوم ممکن است موجب شود که شما دوبرابر  کارکنید، به خصوص اگر به خاطر بیاوریم که یاهو با مشکل هک شدن اطلاعات 3 میلیارد کاربر نیز رو به رو بود.

پیش از این که ورایزون در سال 2017 یاهو را خریداری کند، ترافیک کاربران فعال روزانه در صفحه اصلی یاهو بیش از 16 درصد کاهش پیدا کرد و پست الکترونیکی این پلتفرم نیز کاهشی 11 درصدی داشت. از سوی دیگر طی سال های پس از هک نرخ جستجو با کمک گوگل نیز تقریبا 9 درصد کاهش یافته بود.

با این وجود داده های جدید نشان می دهند تلاش های شرکت ورایزون جواب داده و آمارهای یاهو بهتر شده اند.  برای مثال تا سپتامبر 2018،  ترافیک یاهو 41 درصد افزایش یافته است. مردم نیز تقریبا دو برابر گذشته وقت خود را در سایت یاهو صرف می کنند. این شرکت افزوده است که بازدیدکنندگان ایالات متحده به صفحه اصلی یاهو،طی سه ماه اخیر  نسبت به همین دوره زمانی در سال گذشته ، 3 درصد افزایش یافته است.

اما یاهو رقبایی جدی دارد. برای مثال؛ فیسبوک نیز خدمات مسنجر و واتساپ خود را با ویژگی های اضافی بارگذاری کرده است، از جمله؛ توانایی به اشتراک گذاری اخبار، انتقال پول و دریافت خدماتی مثل اوبر و لیفت. آی مسیج اپل نیز مسیر مشابهی را رفته است. سوال این است که آیا نام تجاری یاهو می تواند خود را در برابر این غولهای فناوری حفظ کند یا خیر.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2018-11-15 12:35

افزودن دیدگاه جدید